Bitspower bay reservoir - luft!

• Sidder med et kæmpe problem i mit nye kølesystem. Jeg har et bitspower bay reservoir og hullet hvor vandet kommer ind ligger lavere end reservoirets øverste punkt. Dvs. jeg har luft i reservoiret og luft i mit system som jeg ikke kan få ud.

Reservoiret er ikke det øverste punkt i systemet og er nok grunden til problemet i lige netop denne situation, men det kan da ikke passe at bitspower er så dumme? Dette res. Nogen, som ved hvordan jeg får luften helt ud?

Her er et hurtigt paint billede af systemet http://peecee.dk/upload/view/318630

• Virker som om jeg ikke er den første med dette problem med netop bitspower res. Må bare håbe systemet pludselig prutter og luften kommer ud, ellers virker xspc res som det jeg skal have.

• prøvet og køre udluftning på dit system? altså tænde og slukke det gentagende gange, i "gamle" dage lavede sådan noget som AC deres pumpestyringer hvor den enten kørte normalt eller udluftnings "program" du kan selv google lidt efter det =)

Jeg ville lave lidt om så du tager vand direkte fra dit res og ikke igennem en radiator pumpen du har er lavet til og PUMPE vand og er ikke ret god til selv og "SUGE" det til sig som den skal når det først skal igennem en radiator.
    Sig endelig til hvis jeg har læst din tegning forkert =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Rettet en gang, sidst af PsyCho ().

eg ville lave lidt om så du tager vand direkte fra dit res og ikke igennem en radiator pumpen du har er lavet til og PUMPE vand og er ikke ret god til selv og "SUGE" det til sig som den skal når det først skal igennem en radiator. Sig endelig til hvis jeg har læst din tegning forkert =)

Kæft en tanketorsk :boxed: Det var samme fejl jeg lavede sidste gang... Nå så kan jeg da også få noget mere farve i vandet. Det Coollaboratory blåt vand jeg købte er da godt nok en skuffelse. Det er slet ikke blåt medmindre der er en hvid baggrund :T

• nu ved jeg ikke hvilken pumpe du har, for dit problem er at din pumpe er for kraftig til det RES. så en mulighed er at sætte en luftfælde ind i systemet eller at få fat i et andet RES.
    Det har ikke noget at sige om ens RES. er det øverste eller det nederste punk,har selv kørt med et lille RES på en D5 hvor RES. var det laveste punk og det virket fint

nu ved jeg ikke hvilken pumpe du har, for dit problem er at din pumpe er for kraftig til det RES. så en mulighed er at sætte en luftfælde ind i systemet eller at få fat i et andet RES. Det har ikke noget at sige om ens RES. er det øverste eller det nederste punk,har selv kørt med et lille RES på en D5 hvor RES. var det laveste punk og det virket fint

Ja det har jeg jo så fundet ud af efter at have læst andres brok over det

• Jeg ville ihverfald købe noget andet end XSPC.

Jeg har lige måtte RMA min XSPC top, da den lim som skal holde akrylen
    sammen stille og roligt er blevet opløst.

Jeg havde nøjagtigt samme problem med mit gamle XSPC bay res, det virkede godt
    i ca ½ år og så blev det utæt. Igen limen.

Hvis du googler det lidt kan du set det sker rimelig ofte.

Begge gange har jeg været heldig at sidde ved computeren da det skete
    og kunne høre der kom luft i systemet. Men den står jo tit og kører natten over,
    så kunne jeg have smidt for 10K hardware ud...

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

• Bliver jo pludselig svært så. Der er ikke så mange bay reservoirs på markedet. Måske det nye mærke Phobya der er kommet holder