• Grafikkort
    EVGA GTX 260 tri-SLI 896mb ram
    Min: 700kr


    Bare lige for at slå fast det er 700 kr. for et Nvidia 260 ?


    Vil bare sige det er ret dyrt. Et Nvidia 460 bliver solgt for 500-700 kr. med kvittering.

  • Så sætter jeg prisen ned til 500 kr for det.
    Men hvad vil folk med kvitteringen når tingene er så gamle som de er?
    Den danske købelov giver jo kun et ½ års garanti og 1½ års reklamationsret. Det er svært efter 1 år eller 1½ år, at bevise på et gfx eller næsten hvad som helst at der var fejl da varen blev købt. Ergo kan du ikke bruge kvitteringen til noget som helst :/

  • Nej okay, men så lad mig omformulere...460 ryger for som nævnt 500-700 kr, med forsat garanti(og kvit). 6mdr-1 år tilbage, plus at det performer lidt bedre.


    260 performer ca. som 4870 og de ryger for 300-400 kr(over 2 år gamle). Et 4870 her på siden der lige er blevet solgt for 300 kr.


    Men jeg vil råde dig til at sælge det på Dba, der kan du sikkert godt få 500 kr eller mere, da det stadig er udemærket kort.


    Held og lykke.


  • Lad os lige slå fast er der er meget stor forskel på om du har garanti eller reklamationsret! Du nævner selv

    Quote

    med forsat garanti(og kvit). 6mdr-1 år tilbage


    Efter 6 måneder har du ikke garanti på varen jf. den danske købe lov. Du har reklamationsret, hvilket gør at du skal bevise at der var fejl på varen fra købsdatoen. Hvilke er praktisk talt umuligt med moderne elektronik som ofte går i stykker uden varsel eller med en forklaring her om.
    Derfor forstår jeg ikke hvorfor folk går så pokkers meget om i de kvitteringer på elektroniske varer ældre end 6 måneder :/

  • Ja det er rigtigt, men i praksis fungerer det ikke sådan. Jeg har sendt mange vare tilbage der var over 6 mdr. og bare skrevet hvad der var sket og jeg har aldrig hørt noget med at jeg bevise det og det. Ved proshop har jeg bare skrevet at det var gået i stykker og jeg fik nyt MB der var over et år gammelt.


    Personligt tror jeg mange har samme oplevelser, hvilket ligeledes gør at folk vil betale mere for noget med forsat reklamationsret. Folk er ikke idioter, de ved jo at man ved reklamation stadig har god mulighed for at få en ny vare hvis uheldet er ude, hvorved at det bliver lidt mere værd. De fleste der leger bare lidt med hardware, har vel prøvet dette.


    Og så kan det da godt være at der en enkelt forretning der ikke vil gøre det her og der, men hvis kvitteringen gør at der er god mulighed for eller bare mulighed for at få et nyt produkt eller pengene tilbage, gør det da at varen bliver mere værd.


    Men ja lad os stoppe her, dette er en diskussion der løb løbsk og mega off topic.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Kunne godt være interesseret i:


    Canon EFS 55-250mm
    Canon Speedlight 420EX


    Hvad skal du have for det? :D


    Det er desværre solgt. En sød veninde kom og købte det hele samlet.