Rip til MP3

  • Hej


    Jeg skal i gang med at rippe en CD samling på omkring 800 CDer og vil gerne have det gjort rigtigt fra starten (det er så træls at skulle lave om).
    Til det mangler jeg lidt viden om gode ripper-programmer. Jeg ender nok med at rippe til en god mp3-kvalitet sp det er nemt at distribuere rundt på forskellige enheder. Jeg ved at lossless nok vil være bedre, men så står jeg med problemet med at skulle konvertere til mp3 eller lign. hver gang der skal skiftes ud på ipod'en eller ungernes mp3 afspillere.
    Derudover skal musikken (som overskriften antyder) bruges til en squeezebox server, så et program hvor album artwork gemmes sammen med filerne så jeg kan få coverart til vises på squeezebox'en vil klart være at foretrække.


    Hvad kan i anbefale og er der andre ting jeg bør overveje når jeg kigger efter ripper software?


    /ask

  • Jeg tror ikke du må spørge om sådanne ting her på Tweak ifølge deres regler.
    Der er også regler i følge loven hvor man ikke må søge fremmed medhjælp
    til digital kopiering.


    Medhjælp

    • Du må ikke få hjælp fra folk udenfor din egen husstand til at udføre lovlig kopiering.


    Tweaks regler angående dette:


    Hvad må jeg på tweak.dk?

    • Du må gerne spørge om hvilket brænderprogram andre brugere bruger.
    • Spørge om hjælp til hvordan du downloader video fra Youtube, m.v.


    Hvad må jeg ikke på tweak.dk?

    • Du må ikke spørge om hjælp til hvordan du kopierer en CD/DVD/spil m.v. da dette går ind under reglerne om fremmed medhjælp.
    • Du må ikke spørge om hjælp til hvordan du kopierer f.eks. musikken fra en DVD eller et spil.
    • Du må ikke spørge om hjælp til hvor du kan finde no-cd cracks og hvordan de anvendes.
    • Du må ikke spørge om hjælp til hvordan du fjerner DRM fra musik købt online.


    Men for en sikkerheds skyld sender jeg det lige videre til en af bosserne herinde. :)
    Så må de finde ud af det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeg tror ikke du må spørge om sådanne ting her på Tweak ifølge deres regler.
    Der er også regler i følge loven hvor man ikke må søge fremmed medhjælp
    til digital kopiering.


    Jeg sad også og overvejede den, men jeg søger IKKE vejledning til at rippe, jeg søger anbefalinger af software.


    @TJMUX
    WMP gemmer da så vidt jeg husker ikke coverart i folderen CDen bliver rippet til?


    /ask

  • til jacobask


    @TJMUX
    WMP gemmer da så vidt jeg husker ikke coverart i folderen CDen bliver rippet til?


    det gør WMP 11 på winxp den gemmer 4 stk JPG mår der er MP3 Eller WMA


    GOD TWEAK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Fint, jeg må kigge nærmere.


    /ask



    JEG ville kikke på FLAC format, da squeezebox'en også under stytter


    FLAC format, så har du ikke lyd tab som man har på MP3 eller WMA



    GOD TWEAK

  • Det er også det jeg er kommet frem til, desværre med den konsekvens at jeg bliver nødt til at opretholde 2 samlinger, da jeg ikke kan bruge flac direkte sammen med iphone og ipod...


    /ask