Problemer med Netgear CG3000 og BitComet

  • Hej Tweakers.
    Jeg har fået YouSee bredbånd, og med min bestilling fulgte også en Netgear CG3000 trådløs router.
    Det fungerer egentlig fint nok, men så snart jeg begynder at hente noget igennem BitComet lukker hele netforbindelsen ned, og jeg skal genstarte routeren og vente 10 minutters tid før der er hul igennem igen.


    Som I jo nok kan se er det ikke særlig optimalt. Jeg har haft fat i YouSee flere gange, men de bliver ved med at komme med mærkelige søforklaringer. Seneste løsningsforslag er at de vil sende en tekniker ud for at se om kablerne fungerer som de skal. Jeg har prøvet at forklare at det kun er når jeg starter DL's i BitComet at det sker, men det fatter de ikke rigtig.
    Jeg er temmelig sikker på at det blot er et parameter i routerens settings der skal ændres, men hvilket ved jeg ikke...


    Nogen der kan hjælpe?


    På forhånd tak.


    Trashmouth.

  • Kan du ikke bare bruge noget andet end torrent til at hente dine lovlige Linux versioner eller
    drivere eller hvad det nu er du henter lovligt med torrent?


    Er sikker på de også kan hentes direkte fra de pågældendes hjemmesider.

  • Jo, det kunne jeg jo selvfølgelig godt.
    Nu er problemet jo bare at det sker lige meget hvilket P2P jeg bruger. Når jeg opdaterer til seneste version af WoW sker præcis det samme. Det sker bare ikke lige så ofte som det sker at jeg henter lovlige filmtrailers og linuxopdateringer igennem BitComet.

  • Dit problem er at CG3000 kun kan holde et meget lille antal samtidige forbindelser åbne. Jeg har haft samme udfordring.


    Løsningen på dit problem er:
    1. Bed Yousee om en 'Åben konfiguration'
    2. Køb selv en router af bedre kvalitet.
    3. Indstil CG3000 til at fungere som 'Bridge'. (Gøres under IP NAT i venstre side ad webinterfacet)
    4. Aktiver forbindelsen med den nye router.


    Du skal bede om den åbne konfiguration for at Yousee stopper med at overskrive konfigurationen ved den daglige 'provisioning' (opdatering af CG3000).


    Personligt har jeg købt en Linksys E4200 og er rigtig godt tilfreds. Det løste mit problem helt og holdent. Åben konfiguration eller at bridge forbindelsen koster pt. ikke ekstra hos Yousee.


    //CyberOpz

  • Tak for svaret.
    Nu er mit problem bare at jeg ikke har knap 1000 spir til at rende ud og købe endnu en router. Det er sgu da ringe at man ikke kan få noget ordentligt fra YouSee's side.
    Nogen der ved hvilke andre routere de tilbyder, og om de er noget værd? Det kunne jo være man kunne få lov at bytte over.

  • Afhænger helt af hvilken hastighed du har. Hvis det er 8 eller 15 MBit, så kan du også vælge en anden Netgear.


    Jeg er dog ikke sikker på at den løser problemet.


    Du kan også sagtens nøjes med mindre router end den jeg har købt. F.eks. DLink DIR-615 eller Linksys E1000. Begge koster knapt 300,-


    Og ja det er ærgeligt at de fleste ISP'er ikke sender ordentligt udstyr med.


    //CyberOpz