S: E6600 og Asus P5ne-sli

  • Hej,


    jeg har samlet nyt system, så sælger ud af mit gamle. Der er tale om en E6600 2.4 ghz (aldrig overclocket) og et Asus P5n-e sli mobo. Dertil har jeg også 2 GB ddr2 noname ram, som passer til systemet. Jeg sælger helst samlet, og man kan få et defekt gt8600 gfx og noname skodkabinet (står grimt!) med i købet, da jeg ikke rigtig har kasserne til tingene længere, så det er lettere bare at lade det sidde i.


    Smid et ældre brugt gfx i der minder om mit gamle, og så har du et godt budget system der sagtens kan trække spil som counter strike 1.6 og source med 100 fps og Quake3, LoL, HoN og WoW burde heller ikke være det noget problem. Jeg har spillet meget CSS og HoN på det system, og det kører upåklageligt hvis man kører fornuftige medium settings.


    Dertil kan delene også bruges til at samle et godt og stabilt kontorsystem med tekstbehandling og internet.


    Jeg synes umiddelbart en HBO på 500 kr. lyder meget fair? Hvis det skal sendes forventer jeg at modtager betaler porto.


    Delene befinder sig i Århus.
    --

  • Det er da et udemærket bundkort, der kan køre både sli og har 4 ram blokke? Mener du at jeg sætter prisen for højt? Eller havde du bare regnet med at få det næsten gratis?


    Hvad mener du prisen skulle være for sådan et?

  • Med 4 ram blokke mente jeg slots, altså mobo har plads til at man kan sætte 4 ramblokke i. Kortet er omkring 3 år gammelt, og der er ingen kvitt. Tilgengæld er standen helt fin, har aldrig haft problemer med den computer pånær at gfx brændte sammen for nyligt. Jeg ved ikke hvad sådan et bundkort er værd nu om dage, men kan umiddelbart ikke finde det nogle steder fra nyt men det var et 1000 kroners bundkort i sin tid og det var et meget populært kort hvor man virkelig fik meget for pengene. Angående alder er det et Asus, som så vidt jeg ved producerer nogle af de allerbedste bundkort på markedet når det gælder byggekvalitet. Desuden kan man ikke forvente garanti og diverse på et brugt bundkort til 2-300 kroner, der overlever man nok hvis uheldet skulle vise sig at være ude. Ellers må man jo købe nyt.


    Her er et review af det: http://www.techspot.com/review/43-asus-p5n-e-sli/page5.html


    Jeg synes 100 kr. er et decideret skambud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Triple1.6
    Jeg vil slet ikke knuse dine drømme her, men 200-300 kr får du altså ikke for MOBO alene. Jeg kan jo gå ud og købe et nyt til de penge, der lever fint op til mine krav ;) Sry for :offtopic:



    Vil nu nok mene det board er min. 200,- værd så afhænger resten af hvor meget der er med, I/O shield osv.

  • Hej,


    jeg har fået et bud inde på hol.dk på 500 kr for det hele, så er ikke interesseret i at sælge cpu seperat da målet langt hen ad vejen er at komme af med det hele. :)


    Held og lykke med at finde en processor andetsteds, jeg har bemærket at duo cores rimelig tit bliver sat til salg på hol.dk og hwt.dk så det burde ikke blive noget problem at finde en. :)





    ----------




    Triple : Angående det kort til 299 fra nyt du har fundet, så er der tale om et mini atx kort, hvor der kun er plads til 2 ramblokke og et graffikkort samt meget dårlig OC potentiale hvis man skulle have lyst til det. Der er en verden til forskel på et P5n-e sli og det kort du foreslår. Desuden gider jeg ikke diskutere det mere nu, held og lykke med at finde et bundkort til 100 kr.

  • Hej Torrabi,


    kabinettet er et noname std budget kabinet, som er holdt i rimelig neutral stil med sort og lidt gråt på kanterne af fronten samt knapper. Det er ikke et decideret gamer kabinet, og har af den grund heller ikke særlig godt airflow eller muligheder for den slags. Af den grund har jeg faktisk selv haft pillet den ene side af kabinettet når jeg har benyttet det, derudover har jeg også pillet alle plastic slots ud ved fronten hvor man kan installere drev som du nok også kan se på billederne. Jeg kan ikke finde de plastic dele igen, så man får kabinettet som det står på billederne.


    Men altså, det er ikke for kabinettets skyld man skal byde på delene da jeg i bund og grund sælger det gratis med (gælder også defekt gfx), af praktiske hensyn såfremt man køber det hele samlet. Så slipper jeg for at pille tingene ud, og kabinettet kan beskytte delene i kassen ved afsendelse. Bevares hvis man ikke går vildt meget op i æstetik, så kan det kabinet sagtens bruges og klare jobbet udemærket - jeg har selv haft det i 2-3 år uden problemer og det er vel altid en god bonus at få med. Som en tilføjelse kan jeg lige gøre opmærksom på, at det er et midi kabinet lidt til den lille side i overvejende aluminium og lidt plastic hvilket gør at det ikke vejer særlig meget.


    Men det man i bund og grund betaler for er en udemærket velfungerende E6600 der aldrig har været overclocket eller problemer med, et solidt godt kvalitetsbundkort (læs evt. anmeldelse længere oppe) samt medfølgende budget ram der passer til systemet. Derfra mangler man blot et gfx, hdd og psu for at have et færdigsamlet budgetkøb der nok ikke lige kan trække de allernyeste spil, men som egner sig perfekt til lidt ældre og mindre krævende spil, som LoL, HoN, WC3, cs, css, COD MW1, MW2, Age of empires og den slags.


    Her er lidt billeder af bæstet!


    http://peecee.dk/upload/view/308732


    Jeg har desuden haft accepteret et bud inde på hol.dk på 500 kr. pp, men vedkommende har ikke svaret på den mail jeg sendte til ham for ca. 2 dage siden, så man er velkommen til at byde. Jeg sætter slå til prisen til de 500 kr. pp og så må det jo bare være først til mølle der gælder. :)