Bedste Sikkerheds-Pakke

• Når jeg er på win firewall kan jeg intet lave når jeg f.eks. sidder til lan. Mit msn virker heller ikke..
    Den sux lidt :)

Ellers bruger jeg sygate som jeg synes er ok :)

Desuden avast som er nok det bedste antivirus prog jeg har prøvet :D bruger mega lidt resourcer og fandt faktisk et par vira som norton ikke fandt :D kan kun anbefale :)

• Hmm, det der Avast, har aldrig hørt om det ? ... Kan forestille mig det ikke er freeware :]

Men hvad er det store problem med ZA ? .. kunne forstå på en kammerat igår, at Outpost til gengæld var pisse advanceret og slet ikke til at hitte ud af ....

Jeg skal bare have noget simpelt der virker ! og igen ikke tager en helvedes masse resourcer, bliver alligevel til en del med det AV , den anden dit og dat !

Oprindeligt indlæg af AtoM!C
    Avast er nemlig freeware, det er det der er så nice ved det :D Havde noget dyrt norton før som jeg havde fået i gave. Men det suger for mange kræfter og scanner for langsomt.. Avast er sagen :D

http://www.asw.cz/index.html

Okay, se det vidste jeg så slet ikke. Men det lyder da lækkert ! Det vil jeg helt klart prøve på min bærbar, når den kommer tilbage fra RMA !

Oprindeligt indlæg af marquis1
    Macimuz-> Har kørte med det i et ½ år. Og synes virkelig at den var skideringe. Ærligt talt. Jeg kan ikke forklare dig hvad det var, men sån var det bare.

Hmm okay, men må prøve det alligevel, nok også på bærbaren. Så må jeg se hvad jeg selv synes. En kammerat synes i hvertfald det er fair nok.

Har godt nok aldrig kørt med FW, heller ikke haft det store behov, men sådan som verden er og hvad man nu engang kan komme ud for her på nettet, begynder jeg at finde det nødvendigt :rolleyes:

Macimuz-> Har kørte med det i et ½ år. Og synes virkelig at den var skideringe. Ærligt talt. Jeg kan ikke forklare dig hvad det var, men sån var det bare.

HeHe... Det siger folk altid når de ikke kan finde ud af det. ZA er den bedste FreeWare-FireWall man kan få ... Ifølge flere test.... Men selvom den ikke var DEN bedste, så ville den klart ligge i top. Og den er jo rimelig simpel.... ;)

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

HeHe... Det siger folk altid når de ikke kan finde ud af det. ZA er den bedste FreeWare-FireWall man kan få ... Ifølge flere test.... Men selvom den ikke var DEN bedste, så ville den klart ligge i top. Og den er jo rimelig simpel.... ;)

Ahh, kan godt lide du siger simpel, for er max n00b på området af at sætte FW op, så skal bare have noget en torsk som mig kan finde ud af ... :O

Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Ahh, kan godt lide du siger simpel, for er max n00b på området af at sætte FW op, så skal bare have noget en torsk som mig kan finde ud af ... :O

Okey... Men forvent nu ikke lige noget ligesom en typisk antivirus der faktisk stort set kun skal installeres. En firewall skal ALTID stilles op så den fungere optimalt... Uanset hvad. Forskellen er bare i hvor indviklet eller simpelt det er at stille den op. ZoneAlarm er efter min mening MEGET simpel og stille op for det er mere eller mindre bare at klikke NEJ eller JA når den spørger om fx. MediaPlayer skal have adgang til internettet.... og så klikke i et lille felt hvis den altid skal have det, eller aldrig ....

Resten kan man læse sig til hvis man vil sætte lidt extra guf på.... Så simpelt er det jo...

Om man er noob eller ej spiller ikke den store rolle. Det er mere eller mindre bare et spørgsmål om hvor meget man lige skal læse hvad der står før man trykker på noget og hvor lang tid man så er om at få den til at virke.

• Helt rigtigt, bare nogle programmer som man absolut intet forstår af ...

Men bare det er relativt nemt at overskue og simpelt at sætte op ...

Helt rigtigt, bare nogle programmer som man absolut intet forstår af ...

Ja, alt efter interessse og tid somregl...

Men bare det er relativt nemt at overskue og simpelt at sætte op ...

Jeps. Det er ZA ihvertfald.

HeHe... Det siger folk altid når de ikke kan finde ud af det. ZA er den bedste FreeWare-FireWall man kan få ... Ifølge flere test.... Men selvom den ikke var DEN bedste, så ville den klart ligge i top. Og den er jo rimelig simpel....

Alle kan også finde ud af at trykke ja og nej ;) Men det er heller ikke det, og heller ikke kald mig "dum" :P ;)
    Men jeg synes bare ikke er ZA er den bedste, hvertfald ikke nu når jeg gamer. Det er selvfølgelig ikke noget jeg kan bevise, men synes generelt min spand kører hurtigere efter jeg har fået Sygate på den. Og så synes jeg bare ikke den kørte så godt på min maskine, ligesom f.eks. Sygate gør.

• bruger selv zonealarm og norton antivirus. synes at norton firewall er alt for stor og uoverskuelig. synes at zonealarm er let og enkelt

CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"

Oprindeligt indlæg af spaceman
    bruger selv zonealarm og norton antivirus. synes at norton firewall er alt for stor og uoverskuelig. synes at zonealarm er let og enkelt

Ja, der er mange muligheder i den Firewall... :)) På godt og ondt....

Syntes specielt det er fedt at man kan lave forskellige profiler og at man kan skræddersy den så meget som man kan.... Men nu finder jeg det også spændende og pille ved ting.... Kan jo ikke sidde og spille computer hele tiden. :]

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Ja, der er mange muligheder i den Firewall... :)) På godt og ondt....

Syntes specielt det er fedt at man kan lave forskellige profiler og at man kan skræddersy den så meget som man kan.... Men nu finder jeg det også spændende og pille ved ting.... Kan jo ikke sidde og spille computer hele tiden. :]

Pilfinger ;)

Pilfinger ;)

Jaaa... :)) Bedre, Mere kompleks, Mere Spændende. :))

Det er vel ligesom Windows... Det er en udfordring at optimere det, men kan også være spændende. Hellere det end dem der bare sidder og brokker sig over at det ikke kører optimalt...

Som jeg siger .... Ens OS kører generalt lige så godt / dårligt som de små grå man har oppe på 1 sal.... Hvis man naturligvis ser bort fra de småproblemer som vi alle jo render ind i fra tider til tider. ;)

• Hehe, så er jeg næsten en af dem der bare klager :D

Hehe, så er jeg næsten en af dem der bare klager :D

HeHe... Så må du jo gøre noget ved dit OS når du brokker dig over det .... Eller skifte hvis du tror det bliver laaaangt bedre... :))

The happy guy ":))"

lol ja, det har jeg også lagt mærke til! det er svæt at finde en post fra Grillrotten hvor den smiley ikke viser sig! :)) Bliver du aldrig træt af den Rotte? Vi andre får spat :crazyeyes: Just kidding... ;)

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII