Derfor man bør undgå Apple

  • Apple er på en række punkter smarte og nytænkende, men på endnu flere punkter er de til en skræmmende grad manipulerende.


    Læs f.eks. denne patentansøgning: http://www.patentlyapple.com/p…-subsidizing-program.html


    Læg især mærke til:
    "In some implementations where the computer device is an iPhone or iPod, the user may be prompted to press a certain button or keypad key in order to confirm that they are paying attention to the ads being presented. In one implementation, the approaches for verifying user presence can be made progressively more aggressive if the user has failed a previous test. For example, after the user fails the test the first time, the subsequent tests can be made to appear more frequently or at varying times. As another example, the test(s) can be made more subtle so as to render them more difficult to perceive, such as by reducing the size of a message box on the screen, or by making an audio prompt more similar to the advertisement in which it is inserted. If the user fails the test in step 314 the method 300 can perform step 310 over again; that is, the entire advertisement can be played again while the operating system maintains the function(s) in a disabled state."


    Med andre ord, så kan Apple låse din iPhone, iPod osv. indtil du giver tilkende at du har set deres reklame. For selvfølgelig er det ikke godt nok at du har betalt i dyre domme for deres produkt. Sådan har Apple altid været - du betaler dyrt, men de sidder stadig med den fuldkomne magt.


    Læs også: http://www.cracked.com/article…d-be-scared-apple_p1.html
    (Husk side 2)



    Og så spørger folk hvorfor jeg ikke kan lide Apple..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Med andre ord, så kan Apple låse din iPhone, iPod osv. indtil du giver tilkende at du har set deres reklame. For selvfølgelig er det ikke godt nok at du har betalt i dyre domme for deres produkt. Sådan har Apple altid været - du betaler dyrt, men de sidder stadig med den fuldkomne magt..


    Ja, det er helt til grin. Selvom jeg sådan set er glad for min iphone, bliver det nu en Android næste gang.
    Det er simpelthen plat at man skal jailbreake for at få lov til at bruge sin dyrt købte telefon som man vil.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af peterpc


    Ja, det er helt til grin. Selvom jeg sådan set er glad for min iphone, bliver det nu en Android næste gang.
    Det er simpelthen plat at man skal jailbreake for at få lov til at bruge sin dyrt købte telefon som man vil.


    Det er netop friheden der sælger godt. Tag f.eks. Linksys' WRT54G - der kunne loades alt muligt linux direkte på den, hvilket gjorde den MEGET populær (jeg har selv 3 stk stående). Det har de så blokeret for i de nyere - men i det mindste gør de ikke de eksisterende til en dyr brevpresser.

  • Det er også nogle af grundene til at jeg ikke bryder mig om Apple. Det er desuden lidt ironisk at Apple havde stor fremgang ved netop at tilbyde alternativ til Microsoft og deres monopollignende tilstand. Nu er det så dem der på mange måder låser deres brugere.


    Jeg er fuldständig med på at Apples produkter er gode og i deres kategori de bedste (selv om billedet er ved at ändre sig), men man betaler jo også for det så det er jo hvad man kan forvente. Hvad jeg aldrig har forstået er alt det hype der er omkring hver gang de sender nyt produkt på gaden. Specielt når det bare er nye versioner af allerede eksisterende produkter.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • jeg har ikke selv apple, men synes deres produkter virker fede og deres software godt og gennemtestet. men jeg er enig i at deres begrænsninger er ved at tage overhånd. det er fint at de begrænser programmer i deres store, så man ikke bare kan smide ondsindet kode ind, som man f.eks ser nu i android store. men når det kommer til planer som beskrevet i artiklen er det simpelthen for langt ude.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Hvad jeg aldrig har forstået er alt det hype der er omkring hver gang de sender nyt produkt på gaden. Specielt når det bare er nye versioner af allerede eksisterende produkter.


    Det kaldes marketing. Det er jo ikke for ingenting, at de har et af de stærkeste brands i verden. Tror ikke det er småting der bliver brugt på reklamer.
    Og når Jobs står på scenen og skal promovere nye og "banebrydende" produkter, så er det bare et pubilicity stunt, som jeg aboslut aldrig har fattet, hvorfor man gider at se.


    Det sagt, så synes jeg altså ikke produkterne fejler noget, og de mangler der er, kan man heldigvis rette op på med 3. parts software :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Det kaldes marketing. Det er jo ikke for ingenting, at de har et af de stærkeste brands i verden. Tror ikke det er småting der bliver brugt på reklamer.
    Og når Jobs står på scenen og skal promovere nye og "banebrydende" produkter, så er det bare et pubilicity stunt, som jeg aboslut aldrig har fattet, hvorfor man gider at se.


    Det sagt, så synes jeg altså ikke produkterne fejler noget, og de mangler der er, kan man heldigvis rette op på med 3. parts software :D


    Det er lige så meget princippet. Det kan godt være at mange af tingene kan løses med 3. parts software/jailbreaking, men det burde ikke have været nødvendigt. Hvis man køber en dyr trøje forventer man også at der er hul til hovedet i stedet for man selv skal i gang med saksen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jamen jeg er helt enig :)


    Det er bare rart, at der er andre som kan sørge for at vores gadgets virker optimalt, når ikke producenten vil.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg må også se mig enig med dna i at der er lige hype nok omkring nye produkter. Men til gengæld kan jeg godt forstå Apple vælger at gøre det. Steve Jobs er blevet et symbol på, og direkte konnoterer til, lækre produkter mht. design, brugervenlighed og funktionalitet. Jovist er et Apple produkt helt klart sjovere at lege med når det er jailbroken, men jeg sammenligner også jailbreak lidt med at skille en HP computer fra hinanden, og opgradere den med nyere komponenter, for at gøre den "bedre".


    Men det er godt nok uhyggeligt at de kan, ved at leve på deres fantastisk ydre, implementere et system i deres iDevices der gør at de praktisk talt kan styre om du må bruge den, ved at sikre sig de tjener ekstra på hver enkelt device. Men jeg "glæder" mig til at se hvordan det kommer i brug, for det er vel ikke noget de allerede bruger nu? Jeg har ihvertfald ikke oplevet noget på hverken iPhone eller iPad.

  • Kan nu stadig godt lide min iPhone og min Macbook ..


    Jeg har endnu ikke fundet en telefon der er så simpel at bruge, synes android er mega rodet i forhold til iOS..


    Har både en stationær pc, bærbar og min macbook så jeg er ikke die hard apple fan og det må jeg bare eje, f.eks kan jeg ikke heelt se hvad jeg skal bruge en iPad til endnu, da jeg er rimelig godt dækket ind..


    Gider ikke jailbreake min telefon alligevel, har erfaret at det virker sgu ikke altid særlig godt, og de programmer man kan downloade har det ofte med at crashe..


    Købte min macbook brugt den gang jeg endnu ikke havde en stationær pc fordi jeg gerne ville ha en hurtig bærbar med god batteri levetid og en god trackpad, og der er apples bare bedst..

  • Jeg forstår også udmärket at Apple og Steve markedsförer sig som de gör. De er her for at tjene penge og det har vist sig at väre en fremragende strategi. Det er forbrugerne og medierne jeg mener er nogle tosser i det her spil. Ikke alle forbrugere selvfölgelig, men dem der blindt lader sig forföre.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Derfor jeg har Android :)


    Nu har jeg selv Android og har tidligere haft iPhone..


    Men generelt må jeg, desværre, erkende Android ikke når iPhone til sokkeholderne. Der er mange flere kvalitets apps til iPhone end Android og generelt er brugerfladen bare bedre.


    - Dermed ikke sagt Android er dårlig. Men en iPhone killer som den engang blev udråbt til.. Ikke endnu, langt fra.

  • En sådan "nyhed" kan ikke overraske mig.. Det er jo bare sådan Apple spiller; og det virker - på prøv at på Apples markedsandel indenfor mp3-afspillere, telefoner og computere i dag i forhold til år tilbage..


    Når det så er sagt, så rager markedføringen mig en papand. Det virker ikke på mig alligevel. Jeg er ikke generelt tilhænger af låste produkter, men i det omfang jeg har benyttet Apple produkter, har jeg kun oplevet, at de enten virkede fortrinligt eller kunne "låses op". Og et jailbreak kræver altså ikke nogen Ph.d :razz:..


    Jeg sidder da også selv med en iPhone 4 i dag - af den simple grund, at det er den telefon jeg føler har det mest gennemførte design og den bedste brugerflade. Min server derimod er bare noget hjemmebiks, da en 10 TB Apple server ikke kan købes for menneskepenge. Jeg har tidligere brugt en MacBook Air (eller faktisk 2) som arbejds PCer - og de fungerede begge helt perfekt. Nu er problemet så bare, at de ikke understøtter dock, så jeg er sprunget på en Lenovo X200s (m. dock) og en HP Elitebook (m. dock) til arbejdsbrug da dock IMO er et must..


    .. men kunne jeg få en Air med dock, så havde jeg helt sikkert anskaffet mig en sådan, for design og kvalitet går virkelig op i en højere enhed på det produkt :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().