Forbinde PC med TV - hjælp?

  • Hej allesammen


    Jeg er igang med at forsøge at forbinde min PC til mit TV, men jeg kan simpelthen ikke hitte ud af hvordan jeg gør, så det håber jeg nu at I kan hjælpe mig med. :)


    Mit TV er af modellen Philips LED TV 40PFL7605H 40" Full HD
    Min pc er af modellen Dell Inspiron 560 (Grafikkort ATI Radeon HD 5450)


    Problemet er at jeg næst efter at have tilsluttet enhederne via HDMI/HDMI-kabel, ikke ved hvordan jeg får dem tilføjet i hinandens systemer.


    Er der nogen af jer der ved hvordan man gør?

  • Som regel er det noget ala sæt TV til at se på HDMI indgangene.


    Hvis der ikke er noget signal fra computeren på nogle af HDMI indgangene, skal du have computeren til at outputte noget på dens HDMI udgang.
    Der kan jeg så ikke svare dig på præcist, men det er det samme som at slutte en ekstern skærm til eller projektor.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har du en pc-skærm sat til samtidig med at du sætter tv'et til? Så skal du vælge om billedet skal strækkes ud over skærm #2, eller om den skal klone billedet på begge skærme.


    Hvis du kun har tv'et sat til gfx, så burde den selv finde ud af det - da den så vil vælge den som primær skærm (da det er den eneste tilsluttet)


    - og som RTM siger, så skal vælge det rette input på tv'et - HDMI 1 eller hvad du nu har sat den til. ;)

  • Problemet er, at på mit tv er selve "til-koblingen" af eksterne medier normalt ret enkelt. Man vælger simpelthen hvilken form for medie man ønsker tilsluttet. Og derefter hvilken form for kabel/tilslutning man ønsker.


    (Fx da jeg skulle tilslutte min XBOX360 tog det 0,5 før det hele spillede.)


    Men nu med pc-tilslutningen giver tv'et mig kun tre tilslutninger: EXt1, EXT2 eller VGA...


    Er det ikke liidt mærkeligt? :boxed:

  • Tror bare at du skal ignorere den guide, det lyder som om den kun er for dummies (no offense) alligevel.


    Du kan sikkert bare bruge en af de andre presets, det lyder som om guiden kun tror at PC bruger de indgange den nævner.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.