Deling af filer overnetværk - stofanet router

  • Hej Tweak.


    Før, med min gamle router, kunne jeg se min windows PC direkte i sidebaren i finder, på min mac. Det kan jeg ikke længere, nu hvor der er en stofanet router i husstanden. Jeg ved ikke om der er en direkte forbindelse.


    Men hvad kan problemet være, og hvordan løser jeg det?


    På forhånd tak.

  • Hvis de to computere er på et helt andet subnet, er det sandsynligvis årsagen, eller at "routeren" ikke router, men lader stofanets dhcp server tildele IP adresser.


    Du kan jo starte med at se på de ip adresser som de 2 computere har fået tildelt, evt. smide dem herinde.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Jeg tror du har ret i din betragtning, men i så fald hvad er så løsningen?


    Få routeren til at route, eller smide en anden router på efter den stofanet router/modem/whatever.


    Jeg ved ikke om man stadigvæk skal clone mac fra en computer der allerede er online på den router man smider på efters webinterface, hos stofanet for at få det til at virke (med always online eller hvad det nu end hedder).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvad er det for en router du har fået?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Så vidt jeg kan se ud fra en post på HOL.dk (LINK), router den Cisco EPC3925 ikke.


    Ud fra hvad jeg kan læse kan du ikke smide modemmet i router mode eller andet fordi man åbenbart ikke kan tilgå den.


    Mit råd vil stadigvæk være at smide din egen router på efter stofanets modem, fordi uanset hvad så er det ikke hensigtsmæssigt at køre windows fildeling med computere der har fået tildelt ekstern IP adresse.


    Så vidt jeg kan se, skal du hvis du køber en router og sætter på bagefter registrere dens WAN mac adresse hos stofanet under deres always on halløjsa.


    Stofanet er jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg er glad for at være sluppet af med :boxed:

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    CISG EPC3925, kombineret router og modem. Problemet er stadigvæk ikke løst.


    De er som regel låst fra Stofa's side.
    Ring til deres support.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra