Forskellen på disse to?

  • Hej folkens! Jeg står og skal bestille et BluRay drev og en HDD.


    Nu hvor jeg har kigget rundt, så fandt jeg LG CH10LS20 Super Multi Blue
    Den har fået udmærket anmeldelser OSV. men da jeg skulle købe den kigge jeg på Edbpriser for at finde den bedste pris, der kommer så to af disse op på søgningen, hvad er forskellen? Der er alligevel 100 kr forskel på dem :S


    Link: http://www.edbpriser.dk/Produc…aspx?clist=4196541;820895


    //SOL


    EDIT: Skriv gerne forskellen på den, og forklar gerne hvilken der er bedst og, hvorfor :)

  • ene er bulk den anden retail, betyder i bund og grund med el. uden software eneste forskel og so kan den bare pakket i en pose istedet for en kasse.

  • Som Puma skriver er den ene i detail pakning, den anden i bulk. Produkterne er altså identiske bortset fra indpakningen. (og evt. tilbehør, software etc.)


    Prøv eks. at sammenlign Proshop ved begge produkter.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Retail = du får komponenten leveret med software, manual, ledninger og evt. skruer i en fin æske. Med CPUer gælder det at man typisk får en stock køler med.


    Bulk = du får kun komponenten alene uden fin kasse, manualer etc.. Bulk er typisk beregnet til OEM kunder, men vakse selvbyggere køber dem også for at spare på emballage og (for det meste) ubrugelige stykker toiletpapir med informationer skrevet på.


    Så pointen er sådan set at du skal se efter om du har de rigtige skruer, rigtige kabler og brug for en manual :)
    Har du skruer og SATA kabler til at ligge, så hop på bulk og få enheden alene... at sætte et optisk drev i maskinen er et meget nemt indgreb:


    smæk i
    skru fast
    sæt stik i
    :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Købte somsagt "Bulk", har sq skruer og kasser nok :P Manualer er som du så pænt skrev, toiletpapir :)
    Tak :9xo