Hej
Jeg er ny i forummet og det kan godt være, at jeg søger noget som ikke findes.
Jeg mangler en driver til ovenstående Zepto 3215w. Jeg har prøvet alle de link jeg overhovedet
kan finde, også det som tidligere har været vist herinde på en Zepto magen til min. Firmaet gik
konkurs og lagde en side ud med drivere. Den har jeg brugt en gang sidste år, men nu kan jeg ikke
åbne den. Kan nogen komme med et forslag (ud over at skrotte maskinen).
Zepto 3215w Trådløs netværksdriver
-
-
Hej, velkommen til Tweak
prøv disse, Vista drivere virker også med Windows 7.
http://www.zeptodrivers.com/drivers/notebooks/znote-3215w/ -
Hej og tak for dit svar. Jeg har været på omtalte link og det funkede heller ikke. Prøvede så med et program jeg har liggende på min anden Zepto (som er den jeg selv bruger). Programmet hedder Powersuite, Uniblue. Jeg valgte driversøgeren og den fandt en hulens bunke forældede drivere på pc´en. Jeg satte programmet til at opdatere, installerede herefter. Det sjove var, at i første omgang fortalte programmet, at den ikke kunne installere driveren. Stort ØV. Genstartede og vupti. Der var installeret ny netværksdriver som fungerer og åbenbart var der også sat forkert netværkskort til, det var også et andet. Hovedsagen var, at det igen fungere. Om det er "blind høne finder også et kort" el. hvad? Det ved jeg ikke. Men har prøvet den "gamle" Zepto i dag og alt er helt fint i orden.
I min desperation søgte og fandt Tweak.dk og finder det som et rigtig godt hjælpeværktøj. Så det var jo en ekstragevinst.
Jeg forstår stadigvæk ikke helt hvad mit program gjorde - men er det ikke lige meget? -
Så lang tid at det du bare har fundet dig en driver så går det jo ikke noget
Lige med WLan så har man jo næsten altid muligheden for at skifte netkort, så hvis du havde stået og slet ikke kunne finde en driver, så kunne du nok "bare" ha' købt et Intel mini pci-e WLan kort og smidt det i, så havde der ikke været problemer med driver. -
Oprindeligt indlæg af Cyclups
Lige med WLan så har man jo næsten altid muligheden for at skifte netkort, så hvis du havde stået og slet ikke kunne finde en driver, så kunne du nok "bare" ha' købt et Intel mini pci-e WLan kort og smidt det i, så havde der ikke været problemer med driver.Det er én mulighed, men som regel kan man hente drivere fra fabrikanten af den chip der sidder på kortet, kræver bare at man identificerer chippen, hvilket ikke er så svært igen.
-
Oprindeligt indlæg af RTM
Det er én mulighed, men som regel kan man hente drivere fra fabrikanten af den chip der sidder på kortet, kræver bare at man identificerer chippen, hvilket ikke er så svært igen.
helt rigtigt, det er normalt ikke så svært, hvis man dog står og slet ikke kan komme videre så kan man så også bruge lejligheden til at skifte til N netværk samtidig med at man får et netkort af en producent som sådan ikke lige går ned og derved stopper med at lave drivere.