Afsides strand i Sydfyn området

  • Nu fylder jeg snart 20, og jeg har valgt at prøve at holde noget anderledes.


    Jeg har tænkt på lidt forskellige, men er kommet til en strand/telt-tur med en masse venner.


    Jeg mangler så bare en strand der ligger væk fra "alt", og som vi må bruge til noget fest og sådan med musik, bål og fest. Vi sætter også telte op og overnatter i.
    Nu ved jeg at vi har op til flere der er fra Svendborg området og deromkring, så mon ikke nogen har nogle ideer? :)
    Jeg vil gerne tage kontakt til dem som "ejer" området og høre om vi må få lov selvfølgelig, så det ikke ender helt galt.


    EDIT: Har fået foreslået Thurø Rev, men der kommer vel halv mange folk?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().


  • 1. Danske strande er offentligt tilgængelige. Private eller ej.
    2. Det er vel begrænset hvor mange mennesker, der benytter en strand i januar måned.
    3. Google Maps.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    1. Danske strande er offentligt tilgængelige. Private eller ej.
    2. Det er vel begrænset hvor mange mennesker, der benytter en strand i januar måned.
    3. Google Maps.


    1. Det er sandt, ja, men nu regner jeg med en +50 mennesker og halv stort anlæg, så vil gerne væk fra befolkningen, så vi ikke irriterer nogen :)
    2. Det er til sommer.
    3. Har kigget lidt rundt, men det alligevel svært at bestemme, hvad der er godt og ej.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Så vidt jeg nu ved er det faktisk ulovligt at overnatte på en strand i et telt :)..


    Fandt lidt:


    § 28. På strandbredder, andre kyststrækninger, klitfredede arealer, i skove, på udyrkede arealer og på veje og stier i det åbne land er ikke tilladt følgende:


    8. Opstille telte og lign.
    9. Udvise støjende adfærd, herunder benytte radioer og andre musikapparater, højtalere,
    musikinstrumenter o. lign. på støjende måde.


    Undskyld hvis jeg er lyseslukker :roller:
    Men så på den anden side, hvor stor chance er der for at det opdages + meldes?..

  • I kunne evt. gå lidt på kompromis og finde en privat grund hvor der en stor sø? (hvis der da absolut skal være vand i nærheden). Alternativt kunne man finde den første og bedste græsmark og forhøre ejeren.


  • Hjælpsomt svar - tak :)


    Vi skal også have fundet en plads hvor vi kan slå teltene op, ja. Mon ikke man kan finde sådan nogle "camping" pladser rundt omkring, hvor man gerne må slå lejre.


    Og meget god grund til at gøre det meget langt væk fra befolket område osv. :)


    Schultz - Det er egentlig for at have muligheden for at bade. Men det er da også en mulighed, ja :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Endnu en mulighed - ring til den lokale politikreds hvor I har fundet en strand og forhør jer om muligheden for at få lov til at afholde arrangementet - Det kan jo være at I får lov hvis I spørger på forhånd og aftaler nogle spilleregler. Jeg ved da at folk flere gange har afholdt lign. på Øster Hurup'd strande. :cheers:


    Og så på forhånd, tillykke da. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Endnu en mulighed - ring til den lokale politikreds hvor I har fundet en strand og forhør jer om muligheden for at få lov til at afholde arrangementet - Det kan jo være at I får lov hvis I spørger på forhånd og aftaler nogle spilleregler. Jeg ved da at folk flere gange har afholdt lign. på Øster Hurup'd strande. :cheers:


    Og så på forhånd, tillykke da. :9xo


    Ja, okay. Det er først til oktober, men tak da. :P


    Og det er da klart også en mulighed. Det ville være lidt mere sikkert og beroligende, hvis vi faktisk får lov. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Find en strand hvor der er en græsmark ned til, og snak så med den bonde der ejer marken. Det plejer at være til at have med at gøre at få lov at låne noget sådan.


    Alternativt, så er det (her i hvert fald tidligere været) muligt at låne spejder-hytter/grunde, og der er faktisk en del af dem der ligger rigtigt godt meget tæt på strandområder.


    /ask

  • Thurø rev er et ganske godt sted. Fine badeforhold også.


    Det ligger langt fra civilisation. og man skal gå et godt stykke med ting da man ikke kan komme dertil med bil.
    Thurø rev er en nudist strand (ergo ikke mange badegæster), men stranden er stor og der er rigeligt med plads til alle. Desuden vælger folk at tage til smørmosen som ligger 2 km derfra, så i ser nok kun lidt nøgne folk og folk med hunde.


    Det du skal tænke over er mængden af støj. Unge tror bas=go fest, men det holder ikke. Generer i ikke andre vil de nok ikke genere jer. Hvad med en boomblaster? Er den ikke nok?


    Der skal selvfølgelig cleanes på thurø rev derefter, da der er naturreservat derude.


    Jeg kan ikke sige om det er lovligt, men jeg ved da at tager jeg og 10 kammerater en boomblaster under armen, stole og et par kasser øl. Så vi velkommen på enhver strand. Grænsen går mellem hvornår det er hygge og festival. Stranden er ikke et diskotek og det er ikke planen med det.


    At man så klasker et telt op kl 22 om aftenen og sover derinde til næste morgen kan ingen have ondt af. Men vi har ikke som i sverige "allemansret" og det er ikke lovligt.


    Tag KUN dåser med, alt glas er bandlyst på stranden.


    1,5 km derfra ligger sydfyns/fyns bedste badestrand og europas sjoveste minigolfbane. Der er desuden volleybane og en masse andet gratis gejl. Volleyball kan lånes på stedet gratis. Her er der ikke mulighed for at feste.


  • Dejligt informativt. :)


    Vi vil selvfølgelig rydde op efter os selv. Og det med hygge/festival.. vi bliver nok en 100 stykker (det er mange, ja), og vi regner da også med der bliver mange der tager guitar med og sådan, så vi kan have noget ordentlig hygge.
    Plus. Jeg snakkede med en om vi evt kunne prøve at låne den hytte der ligger på Thurø. Den skulle ligge ud til stranden også. "Skovhytten".
    Nu er både jeg og ham gamle spejdere, så det kan være vi kan få lov til det.
    Måske bare låne grunden kun til at slå telte op på.


    Det med glas havde jeg slet ikke tænkt på, men kan sgu godt se det. Det skal jeg huske! :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • 100 er godt nok mange :)


    Skovhytten ligger ikke helt det sted jeg snakker om, men stadig på Thurø rev, da det er et ret stort område. Kan du leje den hytte så er det vel et rigtig fint sted.


    Men det er hvad der står omkring skovhytten:
    Hytten udlejes til spejdere, børnehaver og folkeskoler,


    Udlejes ikke til familiearrangementer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    ellers er der måske andre muligheder på Tåsinge. En kæmpe ø med få indbyggere :) kender dog ingen strande.


    Det læste jeg også lige ja.. Med hytten. Men det skader vel aldrig at høre ad :)


    Og Tåsinge kunne da også være en mulighed, som du siger ja. Mon ikke man kan finde et eller andet friluftssted? Jeg må lige kigge lidt rundt. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Der er jo også Ole Ryge.... Det er godt nok ikke ved stranden men 10 min på gå ben derfra. Det ville ikke koste detvilde at overnatte på hans plæne og ved at i er velkommen til at feste også.


    Der kan sagtens være 100 der og så det fuldt ud lovligt.


    Ville foreslå fredag til søndag "festival" når man nu alligevel er 100.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikethk
    Der er jo også Ole Ryge.... Det er godt nok ikke ved stranden men 10 min på gå ben derfra. Det ville ikke koste detvilde at overnatte på hans plæne og ved at i er velkommen til at feste også.


    Der kan sagtens være 100 der og så det fuldt ud lovligt.


    Ville foreslå fredag til søndag "festival" når man nu alligevel er 100.


    Wow. Det var da i hvert fald også en mulighed :)


    Vi regner med at holde det fredag til søndag alligevel.


    Ellers havde jeg tænkt på bare at høre den der spejder hytte, om vi kunne låne deres grund til at slå telte op. Men dit forslag lyder lidt bedre, må jeg sige! Takker. :)


    EDIT: Er det bare at ringe ham op og høre ad så? Og kan du evt vise et krak billede af hans "plæne"? :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().

  • http://www.krak.dk/person/resultat/ole+ryge+petersen


    Info om ham. Jeg tror i bare kan ringe og snakke med ham så finder i sikkert en løsning. Han har ingen naboer og plænen kan sagtens rumme en del. På luftfoto kan du se plænen. Den ligger ud til vejen.


    Der er 5-10 min til Svendborgs bedste badestrand.


    Syns da også det skal være et weekend. Klart at foretrække i sådan en størrelse af 100 mennesker. :)


    EDIT: Ja og så det jo Søren ryges bror :)


  • Bare lige for at være 100% sikker, så er det den her, ikke? :)


    http://map.krak.dk/m/Ixpm1


    Jeg bliver lidt bekymret, for jeg har lige for nyligt aftalt med en ven, at vi holder fødselsdag sammen, så han inviterer en 50 mere måske. Kan der være 150 mennesker på den plæne? ~50 telte?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB