Rensning af PC med luft dåser

  • Hey der ude ville lige høre om i kunne svare mig på et spørgsmål?


    Jeg gjorte min pc ren forleden med de der dåser med flydende kvælstof i og så slog det mig mens jeg var igang, om det kvælstof der kommer ud af dåsen egentlig om ikke det kan skade PCén, holdte ellers den ret oppe og havde rystet den til at begynde med??


    PS. i må undskylde hvis jeg lyder lidt sprogspasser idag, er ikke helt vågen :pokey:

  • Er der ikke noget med at man IKKE skal ryste dåsen først?


    Anyway, jeg har brugt trykluftdåser i lang tid uden det har skadet nogen af mine hardwaredele.

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • Det hvide stads er som sådan ikke noget der kommer ud, det danner sig bare når det ikke kan fordampe hurtigt nok. Men det er efter min erfaring ikke noget der skader, har selv gjort det flere gange.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • De skal IKKE rystes.. Tror problemet ligger der. Du skulle ikke have gjort skade, hvis bare der ikke er strøm på PC, når du gør det :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • damn man er hardcore hvis man renser sin pc med flydende kvælstof :hb: sorry kunne ikke lade vær :P

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Luften (som faktisk er propan-gas) er under tryk og er pænt koldt når det kommer ud. Så det hvide som bliver dannet er når materialet fryser. Det forsvinder efter nogle minutter når materialet har fået normal temp igen.
    Bruger det næsten dagligt og har aldrig ødelagt nogen komponenter.
    Som der allerede er sagt skal du blot huske at tage strømmen fra inden, da du ellers kan lave både kortslutninger og antænde gassen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Powertrading
    Luften (som faktisk er propan-gas) er under tryk og er pænt koldt når det kommer ud. Så det hvide som bliver dannet er når materialet fryser. Det forsvinder efter nogle minutter når materialet har fået normal temp igen.
    Bruger det næsten dagligt og har aldrig ødelagt nogen komponenter.
    Som der allerede er sagt skal du blot huske at tage strømmen fra inden, da du ellers kan lave både kortslutninger og antænde gassen :)


    Jeg lod den stå en time "Til tørre" ;)