JEG HADER ASUS' HJEMMESIDE!!!

  • Hvorfor er Asus' hjemmeside sådan noget forbandet lort? Hvorfor går alt derinde pisse langsomt!?? Hvorfor kan man ikke donwloade deres klamme drivere (til en notebook, Z37S) uden at have Akamai download manager? Og hvorfor findes de ikke til Windows 7 64 bit!?
    Jeg hader Asus :(
    Fuck my life.

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

    Rettet en gang, sidst af mads_spazz ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mads_spazz
    Hvorfor er Asus' hjemmeside sådan noget forbandet lort? Hvorfor går alt derinde pisse langsomt!?? Hvorfor kan man ikke donwloade deres klamme drivere (til en notebook, Z37S) uden at have Akamai download manager? Og hvorfor findes de ikke til Windows 7 64 bit!?
    Jeg hader Asus :(
    Fuck my life.


    Jeg vil give det fuldstændig ret. Den er ikke særlig bruger venlig. X(

  • man kan godt nogle gange mærke det utrolig store tryk der er på Asus' server, nogle gange køre det lidt langsomt :)
    til det med Windows 7 64bit driver, så kan det jo være at det ikke er Asus' skyld, hvis gfx, lydkort, netkort, modem, touchpad, bluetooth, kamera og andre hardware producenter ikke har lavet 64bit drivere til deres produkter så er det jo ikke Asus' skyld
    og man kan også godt downloade drivere fra asus.com uden deres download manager.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    man kan godt nogle gange mærke det utrolig store tryk der er på Asus' server, nogle gange køre det lidt langsomt :)
    til det med Windows 7 64bit driver, så kan det jo være at det ikke er Asus' skyld, hvis gfx, lydkort, netkort, modem, touchpad, bluetooth, kamera og andre hardware producenter ikke har lavet 64bit drivere til deres produkter så er det jo ikke Asus' skyld
    og man kan også godt downloade drivere fra asus.com uden deres download manager.


    Helt sikkert mht til dowload uden om deres download-manager. du vælger bare "global", det kører rigtig godt, nogle gange siger den godt nok at det ikke er muligt af downloade nu, men så er det tryk på jo, og så venter bare bare 5-10min så er den klar igen ..som regl.


    http://www.asus.com virker rigtig godt, og den er nem imo.. er RIGTIG tit derinde for at hente driver til nye bundkort mv..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    man kan godt nogle gange mærke det utrolig store tryk der er på Asus' server, nogle gange køre det lidt langsomt :)
    til det med Windows 7 64bit driver, så kan det jo være at det ikke er Asus' skyld, hvis gfx, lydkort, netkort, modem, touchpad, bluetooth, kamera og andre hardware producenter ikke har lavet 64bit drivere til deres produkter så er det jo ikke Asus' skyld
    og man kan også godt downloade drivere fra asus.com uden deres download manager.


    Som sådan har du ret, men hvis de har solgt en computer med Win7 64 bit må man også forvente at de kan levere drivere til produktet, hvis det er nødvendigt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    så vidt jeg lige kan google mig til så blev den leveret med Vista 32Bit da den kom frem i 2008.



    Ja ASUS Z37S blev lanceret 1½ år før Windows 7 kom på gaden.

  • Giver jeg ret i af den er virkelig dårligt opbygget, og er meget langsom ret tit, især når man skal expand f.eks. BIOS eller Chipset.
    Siden er generelt også bygget lidt dumt/grimt op.


    Ville så lige finde et andet eksempel på deres ROG side, hvor Crosshair bundkortene aldrig har været, selvom de er ROG kort, men kan så se at de er kommet ind nu :) (Men var de sidste år, da jeg købte mit, i længere tid..)

  • Har også selv haft problemer med siden før i tiden, men de sidste par gange jeg har hentet drivers og utillities er det gået som en leg :)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Update:
    Jeg installerede Windows 7 32 bit i stedet, i håb om at Vista 32 bit driverne duede der. Det gjorde de også - lige på nær driveren til webcammet.
    Grunden til jeg ikke kunne downloade filerne til at starte med, var fordi jeg ikke havde Java, som Akamai download manager åbenbart kører over. Men hvorfor ikke bare have et direkte link? De fleste af filerne fylder ikke mere end 5-10 Mb.
    Og så virker downloadhastigheden fuldstændig random. Jeg downloadede alle drivers indenfor ca. 15 minutter, og nogle af dem kørte på 1 Mb/s og andre på 22 kb/s. Men man kunne åbenbart også downloade via bittorrent (uden klient, wtf) hvilket virkede til at være rimelig stabilt.


    Og mht. at downloade driverne fra andre hjemmesider ved jeg ikke hvor jeg skulle lede for at finde drivers til det webcam der sidder i, og driveren til tastaturgenveje, såsom lyd op, ned osv.

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk