Nyt Gfx men Ati eller Nvidia

  • hej skal have nyt gfx men har altid haft nvidia og er så stødt på disse 2 kort til de samme penge men hvad skal man ville gerne høre jeres erfaringer med ati/drivere og dette nvidia kort



    ati Hd 6970


    http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18



    nvidia gtx470


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=606629



    jeg kan godt se ati har nogle syge hastigheder på deres 6970 model i forhold til nvidia


    men er der bøvl med deres drivere som i gamle dage eller kører det bare som på skinner
    og hvilket ville i vælge.... personligt kan jeg godt li nvidias physx men har ati noget tilsvarende....samt tessélation har de osse det

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

    Rettet 2 gange, sidst af xecuter26 ().

  • Det hedder faktisk ikke ATI, men Radeon (eller AMD..)


    Du får nok ikke ret mange tilbagemeldinger om erfaringer med 6870, men jeg har aldrig selv haft problemer med ATI drivere eller kort.


    Her er en test af 6870 kortet:
    http://guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/22
    Det slår 470 i de fleste tests (:


    Hvis det var mig havde jeg valgt 6870, det skal så lige siges at jeg er ATI/AMD fanboy :$

  • ......men har ati osse physx for det ser godt ud på nvidia og eksempel mafia 2 eller er det det samme

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

    Rettet 2 gange, sidst af xecuter26 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xecuter26
    ......men har ati osse physx for det ser godt ud på nvidia og eksempel mafia 2 eller er det det samme


    ATI er ikke lavet til PhysX derfor vil det have en meget lav FPS, det er Nvidia meget bedre til, men det trækker vist også en smule på grafikkortet :P


    De spil der understøtter PhysX er her:
    http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX#Games


    Min personlige erfaring er at man ikke lægger så meget mærke til PhysX i Mafia II, men kan jo godt være at nogle andre synes andet :)

  • ja jeg kan nemt se forskel på om det er slået fra eller aktivt spillet virker mere levende og Real med det på

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Ang. Physx, så er det en teknologi som Nvidia ejer alene, siden de opkøbte Agia i tidernes morgen, der egentlig er firmaet som fandt på det. Så siden Nvidia ejer patentet på det, så er det kun deres kort, som kan gøre rigtig brug af det.


    Amd bruger så i stedet for Havok enginen, der kan nogenlunde det samme og siden den teknologi er baseret på open source, så er den ikke låst fast til en grafikkort producent.


    Tankevækkende er det dog, at Nvidia smider en bunke penge efter spilhusene, når et af de helt store spiltitler er på bedding, for at kunne garantere physx understøttelsen, i stedet for at bruge det "gratis" alternativ, som Havok enginen jo egentlig er.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Du bør helt klart vælge et Radeon 6870, det bliver STÆRKT anbefalet af en af verdens klogeste mennesker på området (mener jeg ihvertfald :) Han er ret genial)


    Linus Sebastian:
    LinusTechTips
    NCIXcom


    :goodpost: Linus er den bedste :D

  • Skal man ud og have gfx nu, så er er ingen vej udenom hd6870.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Var det ikke noget med at de nye 6800 serie skulle kunne køre 3D? Og hvis de kan, hvordan foregår det så? Stadig med nvidia vision briller osv.? for det lyder da underligt i mine ører...

  • Ja, jeg mener bestemt at en Samsung 2233RZ understøtter 3D :)


    Den nye generation af skærme kommer, fra de fleste mærker, sandsynligvis til at have 3D, så man kan lige så godt investere i et 3D kort nu. Den kan jo tilmed køre 4 skærme, så det bliver jo epic win at spille 3D på 6870CF :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Ja, jeg mener bestemt at en Samsung 2233RZ understøtter 3D :)


    Den nye generation af skærme kommer, fra de fleste mærker, sandsynligvis til at have 3D, så man kan lige så godt investere i et 3D kort nu. Den kan jo tilmed køre 4 skærme, så det bliver jo epic win at spille 3D på 6870CF :P


    Det var nemlig også det jeg mente at den kunne ;-)


    Men kan jeg så køre 3D med 6800 serien og min Samsung 2233RZ? Og i så fald, hvad skal jeg mere ha erhvervet mig?

  • du kan jo os købe et Nvidia GeForce 430 kort el. noget og smække i PCI-Express port nr. 2 hvis du har sådan en og så stadig få Cuda og PhysX til når du gamer :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    du kan jo os købe et Nvidia GeForce 430 kort el. noget og smække i PCI-Express port nr. 2 hvis du har sådan en og så stadig få Cuda og PhysX til når du gamer :razz:


    Vil det så ikke blive noget værre rod med 2 forskellige grafikkort, de kan vel ikke være installeret med drivere begge 2 på samme tid? Vil det ikke skabe nogle konflikter?


    Var det så ikke bedre at jeg bare investerede i et 470 GTX til at starte med?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TripleD


    Vil det så ikke blive noget værre rod med 2 forskellige grafikkort, de kan vel ikke være installeret med drivere begge 2 på samme tid? Vil det ikke skabe nogle konflikter?


    Var det så ikke bedre at jeg bare investerede i et 470 GTX til at starte med?


    jo kan du godt, har selv kørt med et ATi Radeon HD5770 og et Nvidia GeForce 8800GT på sammetid ingen problemer der.


    du får jo flere Cuda Cores ved at købe et GTX470 end et mindre kort ja, men hvis du har 96 Cuda Cores er det os fint til decoding af PhysX i spil.