Hvor er Telenor nogle amatører

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Kravene ligger mellem 5 og 7 på den tabel jeg har, så ved ikke, hvilken du er skemalagt efter.
    Mit problem er også, at dette har stået på længe, og har betalt fuld gebyr i hele perioden


    Må jeg se din tabel? For hvad jeg kan finde på et simpelt google opslag er følgende:

    * 6dB or below is bad and will experience no sync or intermittent sync problems
    * 7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
    * 11dB-20dB is good with no sync problems
    * 20dB-28dB is excellent
    * 29dB or above is outstanding


  • Jeg har dem på skrift/noter, så hjælper ikke meget. Mit alternativ er bare lille mht. alternativ ISP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Jeg har dem på skrift/noter, så hjælper ikke meget. Mit alternativ er bare lille mht. alternativ ISP


    Hvis der er problemer med støj på linien, ændrer det jo intet at skifte udbyder. De kører på samme kobber. bed Telenor om at sætte din hastighed ned til 15mbit/1mbit, alternativt 15mbit/0,7mbit og se om det ikke hjælper.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Hvis der er problemer med støj på linien, ændrer det jo intet at skifte udbyder. De kører på samme kobber. bed Telenor om at sætte din hastighed ned til 15mbit/1mbit, alternativt 15mbit/0,7mbit og se om det ikke hjælper.


    Det koster stadig koste mig 299kr pr måned og sænke mit flow både op og ned.

  • Men SSDFreak, siger Telenor ikke at de kan leverer din ønskede forbindelse ? (20/1 mbit)


    Den brugte jeg da i hvert fald der hvor jeg boede før, der hoppede min internet fra 2mbit til 15mbit som jeg betalte for, dog var det hos Fullrate..


    Jeg ringede i hvert fald til deres support, og sagde at deres hjemmeside sagde de kunne leverer "op til" 15 mbit, men at jeg ikke ønskede så stort et spring på det..


    Det fik i hvert fald dem til at sende en TDC teknikker ud som satte mig over på en anden kopper linje ud til deres hovedcentral også kørte det perfekt..


    Og sagen var at det kopper net jeg kørte på at gennemråddent og derfor fuld af forstyrrelser..


    Og Telenor kører jo højst sandsynligt på TDC net, og derfor må de bede TDC om at få styr på tropperne og få det ordnet.. Hvis de intet kan se, så må de jo selv komme forbi med en "REN" bærbar og prøve at gå på nettet...


  • Jeg er mere eller mindre enig med det er står ovenfor.


    Hvis du bor 300m fra centralen burde du kunne få de 20/1 du betaler for.
    Det er nemt for dem at stikke dig en røver, hvis du lader dem, husk på at de generelt set vil have du ud af røret så hurtigt som muligt.


    Få dem til at bestille en TDC tekniker, det har sgu aldrig løst noget at få dem til at skifte deres skod router ud med en anden skod router eller lade dem nedgradere din båndbredde til noget lavere(før der har været en TDC tekniker på sagen vel og mærke).


    En TDC tekniker laver i øvrigt mere end hvad du burde kunne gøre, i og med at han har adgang til ledningsvejen der fører hen til din bopæl.


    Derudover burde 6 db være fint nok, men så helst ikke under det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Jeg kan ramme omkring 18.5Mbit og 900 den anden vej, så det er tilfredsstillende. Problemet er de forbandet udfald. Nej, rent teknisk kan jeg jo ikke få tilgang til kobberet og andet, men i den anden ende kan de ikke lærer mig noget. Tror de har sendt mig en ny router 4 gange det sidste halve år med undskyldninger som dårlig Firmware, brugt router osv. Her til deres evige kommentar om, "overvåger" vi forbindelsen, og fejlen er min pga virus/malware osv.


    Tror det med teknik besøg er en tanke værd. Fact er, at de kommer til at bløde for en fejlfyldt forbindelsen gemmen så langt tid. Kender heldigvis et par "høje herrer" derinde, som jeg smider en skrige mail


    Selve mobil delen hos dem halter også hos mig. Støj, ekko, udfald er dagligdag, og det er ikke fedt, når jeg ofte står i "marken" og arbejder, hvor support, er vigtigt i mit tilfælde.


  • Du er fandeme da dygtig med alt den reklame du laver...


    Gider du ikke bare kravle under den sten du kom fra igen så vi slipper for dine åndsvage reklamer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PallePirat
    Det var bestemt ikke meningen at træde nogen over tæerne men ville blot gøre opmærksom på at der var alternativer.


    Jeg har nu gennemlæst reglerne og vil naturligvis følge disse.


    Kan se du bomber WWW med jeres reklamer lige pt. Måske skulle du finde en bedre og mere legal måde at reklame på. Det kan da kun skræmme folk væk


    http://connery.dk/debatforum/dansknet-adsl.18342.html

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Kan se du bomber WWW med jeres reklamer lige pt. Måske skulle du finde en bedre og mere legal måde at reklame på. Det kan da kun skræmme folk væk


    http://connery.dk/debatforum/dansknet-adsl.18342.html


    De behøver ikke skræmme folk væk her, de klarer de selv fint hvis man har kontakt til dem...
    DanskNet er seriøst nok den ringeste udbyder jeg nogen sinde har prøvet, de keglede rundt i alt i min ordre og opsigelse. Endte med at det beløb de endte op med at skylde mig, valgte jeg at bede dem om at glemme alt om, da det bare ville være endt galt igen.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2