Tripple Windows

• HeHe... Nutcracker-Windows.... *G*

Når min computer starter op, så tror Windows at der er installeret 3 Windows på computeren.... u know... Den boot-menu man oplever hvis man kører Dual-Boot osv.... Det er bare det at jeg godt vil fjerne de 2 i menu´en som ikke skal være der, men går jeg ind i fx. MSCONFIG, så står der kun én ... 8o ... Huh... Hvor blev de 2 andre af ?

Enyone ? *G*

Originally posted by GrillRotten
    HeHe... Nutcracker-Windows.... *G*

Når min computer starter op, så tror Windows at der er installeret 3 Windows på computeren.... u know... Den boot-menu man oplever hvis man kører Dual-Boot osv.... Det er bare det at jeg godt vil fjerne de 2 i menu´en som ikke skal være der, men går jeg ind i fx. MSCONFIG, så står der kun én ... 8o ... Huh... Hvor blev de 2 andre af ?

Enyone ? *G*

Åben bootini og fjern de 2 der ikke skal være der.
    Eller sæt time til 0 .

The_Unforgiven

Originally posted by The_Unforgiven
    Åben bootini og fjern de 2 der ikke skal være der.
    Eller sæt time til 0 .

The_Unforgiven

Det var som sagt også min første tanke, men tjek det her ...

[Blocked Image: http://www.grillrotten.dk/Tweak/Boot.JPG]

... og at sætte time til 0 er nok ikke så godt da den står på den forkerte windows fra default af....(3´eren).... Dvs at jeg skal rykke den op til 1´eren hver gang jeg booter...

1´eren er Windows-Installationen på min SATA som jeg kører med.

2´eren er en gammel Windows-Installtion på min gamle IDE som jeg ikke har fået smuttet ud i DOS og slettet endnu.

3´eren er en Windows-Installation som ikke er fuldført.... (Kom til at lade min Windows-CD sidde i mit drev, så da jeg startede op en dag imens jeg var ude i køkkenet, så gik computeren logisk nok ind og var ved at installere Windows... :]

Tak amigo... :))

Så skal jeg bare lige finde ud af at slette Windows-partitionen på min gamle IDE-disk..... og nej, gider ikke boote ud i DOS .... ( hømhøm... kan ikke finde mine ploppy-floppy :O )

Np ;)

Måske kan du bruge det her

Partition Manager :
    http://www.ranish.com/part/

Mener faktisk det er freeware - har ikke selv testet det, men det skulle tage alt fra windows til unix / linux partitioner

• Det kan ikke bruges... Det er muligt det kan slette en aktiv win-partition, men det kræver floppy... og vi ved jo hvorfor jeg ikke kan det. *G* :O

Kan det virkeligt være rigtigt at man ikke kan slette en win-partiton inde fra windows når det ikke er den man bruger ? Skuffende... :boxed:

Det kan ikke bruges... Det er muligt det kan slette en aktiv win-partition, men det kræver floppy... og vi ved jo hvorfor jeg ikke kan det. *G* :O

Kan det virkeligt være rigtigt at man ikke kan slette en win-partiton inde fra windows når det ikke er den man bruger ? Skuffende... :boxed:

Hey hov - kan du ikke bare højreklikke på My Computer og vælge manage => Disk management.

Derefter højreklikke på partitionen og vælge "delete partition" .

Hvis det er muligt er vi lidt noobs ikk ? :O

Originally posted by Aerial
    Hey hov - kan du ikke bare højreklikke på My Computer og vælge manage => Disk management.

Derefter højreklikke på partitionen og vælge "delete partition" .

Hvis det er muligt er vi lidt noobs ikk ? :O

Joh, det var naturligvis min første tanke, men der er bare det lille problem at Disk Management ikke kan slette system-partitioner.... også selvom det ikke er en boot-partition... X(

Hvad med at boote op på XP cdrommen og delete den der ?

så kunne du bare hoppe ud af setuppen bagefter ?

(Har jeg heller ikke testet, men laver lige lidt brain-storming)

Hmm... Ved ikke om det virker... men det kunne vel prøves. Dog ikke i aften. ;)

Hmm... Ved ikke om det virker... men det kunne vel prøves. Dog ikke i aften. ;)

he he - kender det godt - har en gammel sag stående jeg også gerne ville pille lidt ved, men kan ikke rigtigt tage mig sammen.

Tror jeg lige skal prøve den FarCry demo som folk snakker så meget om ;)

Btw - > Har weekend nu :clap:

he he - kender det godt - har en gammel sag stående jeg også gerne ville pille lidt ved, men kan ikke rigtigt tage mig sammen.

Tror jeg lige skal prøve den FarCry demo som folk snakker så meget om ;)

Btw - > Har weekend nu :clap:

Nemlig... :))

Jeg har dog lige én dag tilbage, men ser frem til at komme i bauhaus i morgen og hente mine bordplader hvis jeg lige kan låne en dyt på arbejdet... :))