Playstation Move med IR belysning?

  • Hej.


    Sidder og overvejer at investere i det nye PS Move. Men der er et problem.
    Jeg bruger nemlig en projektor, og ikke et alm. tv. Rummet er 100% mørkelagt.
    Motion controlleren kan PS Eye fint opfange, da den jo udgiver lys.


    Det eneste jeg er i tvivl om er, om jeg kan se mig selv? Der kræves jo en del lys for at billedet af en selv bliver ordentligt.


    Har derfor overvejet om jeg skulle sætte noget infrarødt lys op? Da kameraet jo opfanger dette.


    Det kan i mit hoved godt lade sig gøre, hvad mener I? Og er der evt. et bedre alternativ hvor lyskilden ikke opfanges af det menneskelige øje?


    Det er selvfølgelig kun nogle spil der gør brug af, at vise et billedet af spilleren. Som fx "Start the party" (http://www.youtube.com/watch?v=tNkpkDE1MTg)


    Andre spil som fx Resident Evil 5, er det jo ikke nødvendigt.



    Til jer som ikke er helt opdateret, så er PS Move dette:
    http://www.youtube.com/watch?v=s9ybHddDMgM


    Vh
    David ;)

  • ved ikke helt hvordan PS Move fungerer, men hvis det virker cirka ligesom en wiimote (der opfanger infrarødt lys fra sensorbaren), så kan du godt risikere at det kan fucke dit PS move op med ekstra infrarødt lys...


    ser lige på sagen



    update:


    Quote

    The Wii and PlayStation use different methods of locating their controllers. The Wii Remote has an infrared (IR) sensor built into the controller, and uses triangulation from the IR emitters on the sensor bar placed near the TV to locate itself. PlayStation Move, unlike the Wii, can locate the motion controller in 3D space. The PlayStation Eye camera visually recognizes the X/Y position as well as the relative size of the glowing sphere on the motion controller to pinpoint the controller's location.


    så jeg vil mene du godt kan bruge infrarøde LED. Hvis du er fiks med en loddekolbe, så kan du nok få fat på en LED lampe og skifte dens LEDs ud med IR LEDs. Hvis du bruger 2, så kan du stille en på hver side af lærredet

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().