Maskinen fryser, somme tider...BLA..

  • Hej Alle


    Min maskine har gennem længere tid opført sig mærkeligt, lang tid faktisk.


    Den startede med af og til at bluescreene eller bare fastfryse, så skiftede jeg ram, det hjalp i en lille periode så startede den igen, så sendte jeg ram´ene ind til rep, fik dem retur med besked om at de intet fejlede, men at de byttede den alligevel, og den gjorde det stadig, siden har jeg vekslet mellem dem og en 1 gb blok kingston 533 mhz 1,8V. dog gør den det alligevel. Så begyndte harddisken at "forsvinde", ind til forretning og byt til nyt, men med den nye disk fryser den stadig og kører langsomt, dog uden bluescreen. Nu slår det mig så at alt det her måske udspringer et helt andet sted, nemlig PSU, tænker at den måske er for lille og det der virkelig laver problemerne er at den halser efter for at lave nok strøm, for nu har jeg for 17000 gang lavet en reinstal. men uden mit palit kort, bruger bare det onboard gf8200 med 128MB dedikeret, og nu spiller den bare, umiddelbart.


    Hvad siger i er det PSU eller hvad skal jeg snart kigge efter???


    Håber der er en der kommer med det fantastiske råd eller guldkorn, pfh. TAK


    Vista 32
    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU SL500(480W), 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

    Rettet en gang, sidst af Pacman911 ().

  • Det ville jo hjælpe rigtigt meget hvis du nu skrev hvilken PSU du har? ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det står der:-) SL500, 480W:-)

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

  • Det er meget muligt at det er PSUen, så vidt jeg kan se er det en Inter-tech PSU, de er vist ikke ligefrem kendt for at være af en specielt god kvalitet.


    Nu har du ikke skrevet hvad det er for en CPU der sidder i din computer, så jeg kan ikke udtale mig om hvor stor en PSU du har behov for.


    Hvis du kender en der har en god PSU, kan du jo spørge om du kan få lov til at låne den.


    Derudover kan du jo teste dine ram ved at køre memtest86+, hvis de fejler er der et problem.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Sorry, AMD Athlon 64x2 Dual core 5000+(2CPUs) 2,6Ghz

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pacman911
    Det står der:-) SL500, 480W:-)


    Sorry, jeg har ikke signaturer sat til. De fylder ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er ingen garantier for at det er en specifik komponent desværre, dit problem kan være forårsaget af en del forskellige ting


    Men hvis man bruger et beregningsværktøj såsom dette: LINK, så skal du bruge omkring de 300W reelt, men mere er naturligvis bedre for større margin.


    Det er muligt at med grafikkortet i computeren, så overlaster det PSUen, men det kan ikke siges med garanti, hvis det er stabilt nok uden grafikkortet i computeren, kan du meget passende starte med at opdatere bundkortets BIOS.


    I øvrigt når du får en BSOD, så får man typisk noget at vide om hvad det er der fejler især hvis det er en specifik driver der fejler.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ok, men burde jeg ikke også sætte gts kortet til og køre en eller anden form for stresstest for der kunne vel også være en fejl på selve kortet selvom det er rimeligt nyt? Hvad ville du anbefale til at lave en sådan test?

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

  • Hvad skulle den evt koste og hvad er det for en og hvor er den henne i landet? :-)

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

  • Hej igen.


    Nu har min maskine kørt fint i en periode med mine kingston 6400 ram, men har lige for nyligt opgraderet til win 7 ultimate 32, og, HURRAAA, nu er den, igen igen, begyndt at fryse uden videre, feks når intet andet kører udover den spiller musik fra local. Den fryser kun, genstarter ikke og bluescreener heller ikke, fryser og vil intet andet før en genstart. Som nævnt i tråden tidliger foreslog "RTM" at jeg opdaterede bios, men dette kan jeg ikke få til at ske, den vil ikke køre den over en usb-stick og jeg har ikke et floppy drev. Jeg har selv tidligere været inde på at det evt kunne være PSU men tror ikke rigtigt på det mere, da den jo har kørt fint i en periode uden fejl, så efterlader det mig jo med motherboard, ram eller cpu som jeg tror på fejler, men er alligevel rimelig blank, dog er jeg pænt træt af den og tænker nogen gange at den ville gøre sig bedre i comtaineren, men det koster jo også i sidste ende.


    Anyone wiser then me, please shout out:-)


    Tak alle.

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

  • PSUer og især dem af dårlig kvalitet mister energieffektivitet med alderen, så jeg vil mene at en del af dine problemer kan skyldes det.


    Prøv at underclocke din cpu og tag overflødige dele fra og se om den stadig gør det - hvis den kan køre, når den bruger mindre strøm ville jeg tro det kunne vlre psu.


    Havde du testet alle temperaturer?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hej igen


    Nu har jeg prøvet at underclocke min cpu, og det er over weekenden til nu kun lykkedes mig at få maskinen til at gå ned én gang, men er i tvivl om det i virkeligheden var min datter der kom til at trylkke på on/off knappen, for da jeg startede den igen spurgte den ikke om jeg ville starte win normalt eller noget, dog siger hun at hun ikke rørte den, men hun er 3 år, så who knows. Men ellers har den kørt uden beklagelse. Betyder det så at det helt sikkert er min PSU eller hvad?


    Og ja jeg har tjekket temp, cpu er på 65 grader.

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

    Rettet en gang, sidst af Pacman911 ().

  • det er høj temp hvis den intet laver så har du bestemt fejlen der eller en simpel indstilling i bios men hvis den er 65 i windows så har du fejlen

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Ok nu har jeg hentet SIW og den siger lige nu, 45 grader, og lige nu er der kun nettet der kører og så div start programmer. men ikke andet.


    Hvad kan jeg ellers tjekke?

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

  • personligt bruger jeg coretemp og intelburntest så ser man om det er cpu eller ram der gør det og evt furmark til dit gfx sæt den på stability test kører du både intelburntest samt furmark samtidig ville jeg mene man presser sin maskine hårdt men prøv en af tingene og se hvad der sker.... i intelburntest vælger du der ved rammene max

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Hej igen


    Nu har jeg i et stykke tid kørt med en underclocket cpu(som foreslået længere oppe) og den har kørt fint uden at gå ned, men så den anden dag skulle jeg både pakke en film i ipodformat og den stod og DL, og så slukkede den uden varsel, uden bluescreen eller noget, og kom heller ikke op med noget om en uventet lukning da jeg startede den igen, det gentog sig hver gang jeg prøvede ovenstående, men nu har den stået i halvandet døgn og lavet forskellige DL og andre task(dog hver for sig) og har kørt fint, det siger mig at i har ret i forhold til min Psu, så inden jeg ekspress køber en ny, og større, er der så nogen det mener jeg er galt på den?

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

  • Har du nu brugt de muligheder, som allerede er blevet dig foreslået i tråden, så er det din PSU, som simpelthen er for dårlig.
    Lad nu være med at falde i den fælde, som er 750w til 299,-, så får du nøjagtig samme skrammel, som den du har siddende i nu og vil løbe ind i samme problemer endnu engang.


    Invester nu i en ordentlig PSU og hold dig væk fra Inter-tech, Energon, Apvia, EPS og LC power, så er du lidt på rette vej.


    Du skal have fat i én som Cosair,Antec,Coolermaster, Fractal, og jeg kunne blive ved et stykke tid endnu.


    Ang. din bios opdatering, så har du på den cd, som fulgte med til dit board et program til at flashe din bios med.


    Her finder du den sidste bios til bundkortet fra Abit, som er version 1.3


    http://www.bios-mods.com/forum…-Bios-mod-for-CPU-support


    Der findes osse en beta bios, som hedder 1.4, men virker 1.3 for dig, så ville jeg holde mig til den.


    http://www.theraptorpit.com/fo…-abit-beta-bios-releases/


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej Sam


    Mange tak for svaret, så er der noget at gå videre med:-)


    God jul.

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

  • Hej Igen igen igen


    Tid er gået og jeg har nu anskaffet mig en Antec Phantom 500 med alt dens kvalitet, men ak ak ak nu starter min computer kun lige op for derefter at gå ud som havde jeg trukket stikket, dvs den kørte MEGET bedre i den tid den kørte, men meget hurtigt begyndte den med sit pjat Jeg har gjort næsten alt som i herinde har foreslået, men intet hjælper, og jeg begynder nu at tro at der er en fejl i min CPU som gør at den går ud, virker som om at nu hvor alt spiller kan den simpelt hen ikke magte det. Når jeg er inde i bios inden opstart af win 7 er der ingen problemer og den går ikke ud, men når den starter "rigtigt" cutter den. Er det sidste skridt at skaffe nyt bund og cpu eller kan det være så simpelt at det er win der foråesager fejlen og vil en reinstall mon hjælpe?


    Ked af at forstyrre jer alle igen men er ved at være mega træt i ansigtet af den ......... maskine.

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

    Rettet en gang, sidst af Pacman911 ().