Samling af gammel stikkontakt - Hjælp!

  • Hej guys


    Jeg ved godt det ikke ligefrem er problemstilling der ses så tit her på tweak, men jeg vil nu forsøge mig jeres ekspertråd alligevel. Og jeg er helt sikker på der er nogen der kender løsningen.


    Jeg er virkelig ikke den største elektriker-handyman.
    Derfor får i følgende billede at se og problemstilling:


    http://peecee.dk/upload/view/261532



    Den skrue der ses til højre (der er naturligvis en mere i den anden side) er for kort til at blive skruet direkte ind i den grønne kærv i væggen. Og som i kan se aner jeg ikke hvad det er for et "device" jeg står med i hånden, men noget siger mig at det skal bruges tila t fastgøre kontakten til væggen.


    Er der nogen der kan hjælpe en fortvivlet wannabe-handyman?


    På forhånd tak :)

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

    Rettet 2 gange, sidst af PolluX^ ().

  • Den "dut" som du holder i fingerene skal ind og klemme i selve den grønne indbygningsbox i væggen og kan bruges hvis det skal monteres i en gipsvæg hvor du har dobbelt beklædning/lag af gipsplader.


    Prøv at tage den kort skrue med i dit lokale byggemarked og mål lige afstanden op ned til gevindet i den grønne box. Nede i belysningsafdelingen plejer de skruer der at hænge på sådan et cardboard og de koster ikke mange basseører ellers forhør dig hos vedkommende som har ansvaret for belysnings afdelingen, så skal du nok få hjælp.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for svaret.


    Ok, så den "dut" jeg har i hånden hjælper ikke på at skruen er for kort, men grunden til at jeg opretter denne tråd er at de skruer er blevet brugt til at spænde kontakten til væggen, jeg havde bare haft den skruet af. Det er det jeg ikke fatter :P


    Men vil købe nogen længere, da jeg absolut ikke kan genbruge de eksisterende.

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Dutten du holder i hånden der skal sidde på skruen så siden med de 2 "tænder" vender ud af så "bider" de i siden af den grønne box. Der må være en i modsatte side også du kan evt sætte et gummibånd på dem så er det meget lettere at sætte den ind i boxen.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW