Ny Harddisk, + andet upgrade?

  • Okay tak.
    Lidt nedern først at finde ud af det nu.. 8o :(
    Men det kan kun blive bedre end den jeg har nu.. Jeg mistænker den for at få mit system til at fryse..


    Er forskellen meget mærkbar mellem de to?

    Intel Core 2 Duo E8500 3,16ghz Cooled by Corsair H50
    Asus P5N-E SLI
    Club 3D RADEON HD 5670 512 mb gddr5
    Kingston HyperX Pc2-6400 2 x 2 Gb
    Apevia Chameleon 550 Watt
    Samsung Spinpoint F1 1 tb
    Kabinet: Apevia X-Plorer
    Windows 7 ultimate 64bit
    Logitech G15, G9, G35, Z4
    Steelseries SX


    Acer P226HQL + Phillips 19 tommer



  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Borgstrøm
    Okay tak.
    Lidt nedern først at finde ud af det nu.. 8o :(
    Men det kan kun blive bedre end den jeg har nu.. Jeg mistænker den for at få mit system til at fryse..


    Er forskellen meget mærkbar mellem de to?


    Du kan godt mærke forskel fra F1 til F3, den er lige en anelse hurtigere samt mere lydløs og køligere. Har du ikke prøvet skiftet mellem de 2 serier så er det ikke noget som du vil ligge mærke til overhovedet.


    Jeg kørte med F1 før som lagerdiske men grundet en disk som stod af, besluttede jeg mig for at skifte dem begge ud med F3 og der var mærkbar forskel på den tid som går når der skal hentes data fra disken, der er den simpelthen hurtigere.
    Lydniveauet var det som slog mig allermest, F1 er stille og du mere fornemmer end hører, når den arbejder hvor imod F3 er fuldstændig stille og jeg har grebet mig i flere gange at måtte kigge ned på lyset som viser HD aktivitet, for at se om der virkelig skete noget eller jeg havde lavet en fejl og slet ikke havde sat noget fil overførsel igang.


    F1 er en fin disk den skal du nok blive glad for, skal ud endelig have en bedre disk så er det F3, WD's black caviar serie eller Seagate's sidste nye serie, men forskel er lille og vil ikke have nogen indvirkning på dagligdags brug.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Okay.. Takker..
    Måske man skulle købe en hurtigere disk på et senere tidspunkt til system, og så bruge F1 som lagerdisk. Men jeg bruger bare F1'eren til at starte med..


    Mange tak for hjælpen allesammen..

    Intel Core 2 Duo E8500 3,16ghz Cooled by Corsair H50
    Asus P5N-E SLI
    Club 3D RADEON HD 5670 512 mb gddr5
    Kingston HyperX Pc2-6400 2 x 2 Gb
    Apevia Chameleon 550 Watt
    Samsung Spinpoint F1 1 tb
    Kabinet: Apevia X-Plorer
    Windows 7 ultimate 64bit
    Logitech G15, G9, G35, Z4
    Steelseries SX


    Acer P226HQL + Phillips 19 tommer



  • Det er meget muligt at du stadigvæk kan nå at få ændret din ordre til en F3 i stedet for en F1.


    Hvis du gider, så vil jeg anbefale dig at kontakte butikken på mandag, der sker som regel ikke det store over weekenden alligevel, så det kan måske nås inden de sender varen, men du bliver nok nødt til at ringe, for man ved aldrig hvor lang tid det tager dem at behandle emails.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Varen er sendt, ligger på københavns pakkecenter.. Blev sent næsten lige da jeg bestilte.. Men tror bare jeg holder F3'en.. Gider ikk begynde på alt muligt for at få den byttet.. :D

    Intel Core 2 Duo E8500 3,16ghz Cooled by Corsair H50
    Asus P5N-E SLI
    Club 3D RADEON HD 5670 512 mb gddr5
    Kingston HyperX Pc2-6400 2 x 2 Gb
    Apevia Chameleon 550 Watt
    Samsung Spinpoint F1 1 tb
    Kabinet: Apevia X-Plorer
    Windows 7 ultimate 64bit
    Logitech G15, G9, G35, Z4
    Steelseries SX


    Acer P226HQL + Phillips 19 tommer