gz vs volt

• hej drenge,
    Nu er jeg små noob til overclocking men har alligevel gjort det. whuuuuuu hu.
    Jeg tunede min i7 920 til 4 gz og det kører fint og hurtigt.

Spørgsmålet er: Jeg ved at voltage også betyder noget for varmen og således også ydeevenen? hvad skal jeg prise: Gz eller Volts?

Oprindeligt indlæg af Bebebebe
    hej drenge,
    Nu er jeg små noob til overclocking men har alligevel gjort det. whuuuuuu hu.
    Jeg tunede min i7 920 til 4 gz og det kører fint og hurtigt.

Spørgsmålet er: Jeg ved at voltage også betyder noget for varmen og således også ydeevenen? hvad skal jeg prise: Gz eller Volts?

Du skal køre om en omgang prime95, hvis din CPU bliver over 80 grader (check med realtemp/coretemp), vil jeg anbefale at du anskaffer dig noget bedre køling eller sænker spændingen.

Du skal dog være opmærksom på at når du sænker vcore kan dit system nemt blive ustabilt.
    Der er også en chance for at din compuer crasher når du stresstester den, så er det fordi den ikke for nok at leve af.

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240