Canon FD Mount? Hjælp! :)

• Hej! :)

Jeg har lige "arvet" nogle gamle Canon FD objektiver.

Da jeg ikke har noget macro objektiv lige pt. så syntes jeg det kunne være sjovt at bruge et af dem til det måske :)

Det er følgende objektiver jeg har fået:

135mm F/2.5
    135mm F/3.5
    20mm F/2.8
    50mm F/1.8

Men hvad skal jeg gøre for at kunne bruge dem som macro objektiver?
    Jeg har overvejet sådan en "reverse macro adapter".

Eller også skal jeg have sådan en macrobælg (Hvad hedder sådan en på engelsk?) sammen med en FD to EF mount, som jeg så igen er usikker på om det skal være med eller uden glas.

Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig! :)

Mvh Kristian Flindt

• den 50mm f1.8 kunne nok godt bruges sammen med en lens reverse ring dims.
    de koster jo ikke alverden og det gir ret gode resultater. bruger selv sådan en fetter sammen med en pentax linse. mener det er 28-70mm den kan klare og der er det som regel 50mm jeg bruger.

vh dwmc

• Kunne da godt være det var sådan en jeg skulle have fat i :)

De koster jo ikke ret meget, så det kan jo ikke gå helt galt.
    Dog kunne det da være sjovt hvis den 135mm F/2.8 kunne blive brugt som macro? :)

• så er det vel en omformer fra fd til ef mount du skal bruge til det så :-)

lige et link til nogle af de skud jeg har lavet med mit omvendte objectiv Link de fleste er taget med en omvent objectiv .
    Edit: vandbilleder og enkelte blomster undtaget.

• Jeps, de convertere har jeg kigget på :)

Men når jeg nu alligevel bare vil bruge dem som macro objektiver, så kunne jeg jo nøjes med sådan en reverse dims? Men kan de kun klare op til 70mm eller hvordan? :)

• nej men det virker lidt omvendt når man vender objektivet om.. så små mm nummer lig med tættere på. altså mindre afstand til det du vil tage billeder af = det fylder mere på sensoren.
    tror man skal have det i hånden for at kunne forstå det præcist

vh dwmc