Bærbar crashet. DUSØR

  • Hey alle altvidende IT nørder/supercool-til-at-fixe-pc-problemer.


    Min kærestes acer 5520 bærbar er crashet. Jeg har forsøgt med alt min viden (læs meget begrænset) på at fixe den - obv. uden held.


    Derfor giver jeg en dusør på 500 kr. til den som fixer bærbaren.


    Det hele startede med at den begyndte at vise BSOD og crashe for efterfølgende at skrive: "BAD_POOL_HEADER"


    Dette kørte den med imens jeg forsøgte at reparere den, bl.a. ved at køre registry cleaner (uden held) samt formatere den.


    Jeg nåede at brænde diverse backup ud og da jeg skulle til at køre den Windows 7 installationsfil der lå på computeren (en jeg havde DL'ed for ½ år siden) crashede computeren og efterfølgende kunne denne ikke starte windows.


    Jeg fik installeret XP på computeren og formateret alle partitionsdiske og da jeg havde installeret drivers crashede computeren igen og herefter kunne jeg ikke bruge startup repair eller andet godt til at komme ind på computeren.


    Det sidste nye i sagen er at jeg har fået fat i en legal Windows 7 version. Jeg har prøvet flere ting:


    1Ved reperation giver den følgende fejl: "RecEnv.exe - corrupt file" - The file or directory: C:\windows\LastGood is corrupt and unreadable. Please run the Chkdsk utility".


    2 I installationen mens den er ved at "Expanding Windows files (0%)" giver den fejlkoden: "Windows installation encountered an unexpecterd error. Verify that the installa sources are accesible, and restart the installation" Error code: 0xc0000005


    3 anden gang jeg forsøger mig med installationen på en anden ny formateret partition og den er ved at: "Expanding Windows files (14%)" giver den fejlkoden: "Win cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required are available and restart the installation" Error Code:0x80070570




    Dette blev en gigantisk lang smøre, og jeg er bange for at der enten er noget hardware (evt. grafikkortet??) eller noget i computerens registry som er fuldstændig fucked. Jeg er virkelig træt af den computer, da jeg har brugt jævnt lang tid på den. Muligvis har jeg gjort skaden værre.
    Computeren er 1 år og 11 måneder gammel, men hun kan ikke finde kvitteringen - så enten skal den smides ud eller også skal jeg have fixet den..



    På forhånd tak til jer som noget igennem det lange indlæg :D

  • Umiddelbart lyder det for mig som om at Harddisken kunne være ved at gå død. Der er en god del læse/skrive fejl i din beskrivelse. Men du kan altså ikke få et system op at køre overhovedet? :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nej jeg kan slet ikke få installeret noget system på bærbaren nu, jeg har dog ikke prøvet Vista som maskinen er købt med - der var installeret OS på bærbaren da hun købte den og den blev købt uden Vista skive :/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af cnedergaard
    Nej jeg kan slet ikke få installeret noget system på bærbaren nu, jeg har dog ikke prøvet Vista som maskinen er købt med - der var installeret OS på bærbaren da hun købte den og den blev købt uden Vista skive :/


    Ja sådan er det desværre somregel med bærbare - man får så sjældent en "rigtig" Windows skive man kan geninstallere med hvis f.eks. harddisken går død. Prøv at tage den med ned til din lokale PC pusher og hør om han ikke lige kan teste med en anden harddisk, og så evt. købe en ny og en Windows 7 Home Premium (skulle være den billigste Windows pt.). Kan være du kan få et godt tilbud. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jamen det må jeg jo så prøve, hvis andre ikke har andre idéer.. Den eneste grund til at jeg mistænker det for muligvis at kunne være grafikkortet er den fejl: BAD_POOL_HEADER. Som computeren fik inden den crashede. Nogen som ved hvad det betyder?

  • En hurtig google søgning fortæller mig at den dækker over en større mængde problemer end bare lige "Problem X, Løsning Y".


    Har en tråd der nævner at Wi-Fi modulet kan skabe en driver fejl og denne besked - kunne du evt. slå Wi-Fi med en knap eller noget imens den booter, før installation? Eller måske helt i BIOS (Evt. slå alt fra der ikke er 100% nødvendigt i starten, lydkort, netværkskort osv..)
    :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • helt enig, enten sæt en ekstern hdd til ( eller en hel ny) og se om den kun bliver sløv men stabil ( mange har nok en til at stå, der er plads til en gang windows på midlertidigt.) og laver det stadig problemer, så er det formodentligt en ramchip på en af dine ramstænger der er blevet defekt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • mit skud er en device fejl.


    1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).
    2. Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
    3. On the Edit menu, click Delete, and then click OK.
    4. Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
    5. On the Edit menu, click Delete, and then click OK.
    6. Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    mit skud er en device fejl.


    1. Start Registry Editor


    Nu skal han jo lige have et system ind på maskinen først ikke? :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen


    Nu skal han jo lige have et system ind på maskinen først ikke? :roller:


    "Jeg fik installeret XP på computeren "


    Ergo må der findes et OS på den. Det skriger jo til himmelen, at det er driver issues.



    Opretter > hvor er du bosat ?
    Tilbyder gerne at lave den for den fejl er ligetil.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af cnedergaard
    Jeg fik installeret XP på computeren og formateret alle partitionsdiske og da jeg havde installeret drivers crashede computeren igen og herefter kunne jeg ikke bruge startup repair eller andet godt til at komme ind på computeren.


    &


    Nej jeg kan slet ikke få installeret noget system på bærbaren nu, jeg har dog ikke prøvet Vista som maskinen er købt med - der var installeret OS på bærbaren da hun købte den og den blev købt uden Vista skive :/


    Det er udmærket at du prøver at hjælpe, men ville det skade at læse OP igennem først? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    helt enig, enten sæt en ekstern hdd til ( eller en hel ny) og se om den kun bliver sløv men stabil ( mange har nok en til at stå, der er plads til en gang windows på midlertidigt.) og laver det stadig problemer, så er det formodentligt en ramchip på en af dine ramstænger der er blevet defekt.


    Evt. kan en Ubuntu Live CD eller Bootable USB-pen vel også benyttes?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Jeg ville helt klart lige prøve at køre en memtest+ og teste rammen for fejl.
    ramfejl kan også lave de fejl du får.
    du kan downloade cd versionen her
    http://www.memtest.org/#downiso
    memtest+ skal ikke bruge windows og booter selv om i linux og starter testen selv, så det gør ikke noget at du ikke har windows liggende.


    Sorry fordi jeg virkelig er dum, men hvilken af filerne skal jeg vælge fra den side? :P lolz - jeg er stupid..

  • Hej. Og igen tak for rådet.. Jeg har nu downloadet filen, udpakket den og brændt den på en cd - uden held, skiven kører ingen test, ej heller på min stationær som har installeret windows 7?