Imponerende 3D-gaming for 69kr.!

  • Jeg har kun hørt skidt om Viewsonics 120hz skærme.
    Jeg ville gå efter aceren, da den kan justeres så skygger næsten helt forsvinder(GUIDE), hvorimod samsungs vil lave skygger i bunden eller i toppen. Alle steder jeg læser bliver viewsonics nævnt som værende ringere end acer og samsung.
    Problemet skyldes overdrive, som er en teknik brugt i LCD skærme for at opnå 120hz, men som er en lidt halvhjertet løsning, da det jo gir skygger.
    Så det er nok ikke en dum idé at vente med at købe en skærm til 3d, da både skærme og projektorer vælter frem fra producenterne, så inden længe er kvaliteten vel i top?


    Jeg har nu fiflet lidt mere, og det lader til at man kan finde meget spilbare indstillinger i de fleste spil med 3d vision og CRT, selv ved maximal dybde.
    I BFBC2 skal jeg have brightness på max og contrast på minimum, så lægger man næsten ikke mærke til skyggerne(med 3d brillerne på, bliver billedet mørkere, så det udlignes), og på min kammerats pc kan jeg sætte AA på 8x+, så billedet er rent trods den lave opløsning(1024x768).


    BFBC2 er også helt suverænt til 3d, men det kræver en del, da 3d vision jo sluger 50% af dine frames, og du gerne vil have Antialias på.


    En 3d ready DLP projektor giver den bedste effekt, og helt uden skygger, og fås for ca. 2,5 kilo:
    http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=780177

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    tak jeg undersøger det lidt :D men du siger jeg nok bør overveje nyt grafikkort så? 8800 GTS (som hvertfald ikke kan trække noget dobbelt xD )


    Jeg bruger et 8800GT, som nok er en smule bedre end dit gts, men jeg kan spille l4d2 med AA, 3D, og alle settings på high, og stadig kunne køre det med 30-50 fps ca.


    Husk at dit kort får jo lidt tilovers når du kun kører 1024x768.
    Men køber du en HD skærm, så kan du vidst godt hive pungen op af lommen :D
    1920x1080 er jo tre gange så mange pixels som 1024x768.


    Prøv at aktiver anaglyph mode, og se din fps i de forskellige opløsninger. ADet giver lidt et billede af hvor meget mere dit gfx får at arbejde med.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \