Hjælp Til Overclock Nybegynder.

• Hej.

Har haft min computer i snart et år og har endelig besluttet mig for noget ordentlig overclocking. Da jeg ikke ved meget om det besluttede jeg mig for at spørge eksperterne. Det ville da også være syndt at have en BE CPU uden at overclocke :)

Min hardware kan i se i min signatur.
    Jeg har forstået princippet med at forhøje multiplier men har aldrig forstået det med voltage og når jeg kigger i BIOS kan jeg se to CPU voltage, en Northbridge CPU voltage og en CPU voltage. Ved ikke helt hvad northbridge er...

Tak på forhånd

-Frederik

• Sætter du den køler på med push/pull konfiguration af dine blæsere, så bliver det ikke køling som du kommer til at mangle.

Denne kunne osse være en mulighed

http://www.coolerkit.dk/thermolab_baram-p-1122.html

Med 2 samme blæsere.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Så vidt jeg kan se er den bedre (og billigere) end Thors Hammer men er den bedre eller er det bare mig? :boxing:

Oprindeligt indlæg af fredek

Så vidt jeg kan se er den bedre (og billigere) end Thors Hammer men er den bedre eller er det bare mig? :boxing:

Den har i hvertfald fået mange fine ord med på vejen rundt omkring på nettet, for en rigtig god ydelse til få penge, og begge kølere kan levere varen uanset om du så vælger den ene fremfor den anden, kunne have noget med udseende at gøre hvis du har vindue i dit kabi og tager meget til lan. Den 1-2 graders forskel skal du ikke hænge dig i, det kommer ikke til at betyde en fis alligevel, så vil du spare den 50'er så gør det eller vil du have en sort køler, så er det sådan du gør ;). Jeg turde sagtens hoppe på den Baram.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Tak, så tror jeg at det er det jeg gør :)
    Er Xigmateks blæsere et godt valg eller er der noget andet der er bedre til omkring den samme pris?

Tak, så tror jeg at det er det jeg gør :)
    Er Xigmateks blæsere et godt valg eller er der noget andet der er bedre til omkring den samme pris?

Jeg har disse og de skubber en del mere luft igennem end de xigmatek, men de larmer også en smule mere ved højeste rpm. http://coolbits.dk/blaesere-37…-rpm-120mm-33dba-736.html

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

Oprindeligt indlæg af dasjap

Jeg har disse og de skubber en del mere luft igennem end de xigmatek, men de larmer også en smule mere ved højeste rpm. http://coolbits.dk/blaesere-37…-rpm-120mm-33dba-736.html

De ser gode ud. Men de bliver jo en del dyrere hvis jeg skal betale 50 kroner(+-) i fragt. Jeg køber jo det andet hos Coolerkit så jeg tror det ville være bedst hvis jeg kunne købe "alternative" blæsere hos Coolerkit :) Ellers tak.

De ser gode ud. Men de bliver jo en del dyrere hvis jeg skal betale 50 kroner(+-) i fragt. Jeg køber jo det andet hos Coolerkit så jeg tror det ville være bedst hvis jeg kunne købe "alternative" blæsere hos Coolerkit :) Ellers tak.

Ja du får nok ikke en voldsom bedre effekt ved at bruge scythe blæserne, så hvis du vil spare den 50´er så er xigmatek blæserne nok det bedste bud :)

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Tak, så tror jeg at det er det jeg gør :)

Alt andet lige så siger de ikke ret meget grundet de er PWM styret. Den sidder som standard på den køler som jeg har siddende og jeg kan slet ikke høre den overhovedet, før den bliver rigtig varm.
    Jeg har osse haft 2 løse, magen til dem du tænker på til udluftning i mit gamle kabinet og de giver rigtig godt med luft og de kan smide 61 CFM luft igennem pr blæser, og til de penge blive det svært at finde nogen som yder bedre.

Mvh
    Sam

Oprindeligt indlæg af Ebo

Alt andet lige så siger de ikke ret meget grundet de er PWM styret. Den sidder som standard på den køler som jeg har siddende og jeg kan slet ikke høre den overhovedet, før den bliver rigtig varm.
    Jeg har osse haft 2 løse, magen til dem du tænker på til udluftning i mit gamle kabinet og de giver rigtig godt med luft og de kan smide 61 CFM luft igennem pr blæser, og til de penge blive det svært at finde nogen som yder bedre.

Mvh
    Sam

Så tager jeg dem :D
    Tak for hjælpen. Så kommer jeg tilbage til tråden når jeg har brug for hjælp til overclocking.

-Frederik

Edit: Har bestilt 2 Xigmatek XLF-F1253 blæsere og en Thermolab Baram køler. Jeg forstår at Xigmatek blæserne skal på i en "push/pull" konfiguration men hvordan skal køleren vende? Altså skal den "pushe" opad eller "pushe" ned af i kabinettet?

• Den skulle gerne skubbe ud af kabinettet:-) Altså mod bagenden.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

• Ahh det tænkte jeg ikke på :)
    CM Storm Scout :)
    Altså den skal skubbe ud imod alle kablerne og alt det der ikke? I/O panelet eller hvad nu det hedder :)

• Okay, jeg er på vej over til posthuset for at hente køleren og blæseren men hvordan skal jeg putte kølepasta på? Nogen siger at jeg bare skal putte en lille klat i midten og lade køleren klarer resten mens andre siger at jeg skal brede det ud med en finger eller kreditkort... Hvad er bedst?

Jeg har Arctic Cooling MX-2.

Okay, jeg er på vej over til posthuset for at hente køleren og blæseren men hvordan skal jeg putte kølepasta på? Nogen siger at jeg bare skal putte en lille klat i midten og lade køleren klarer resten mens andre siger at jeg skal brede det ud med en finger eller kreditkort... Hvad er bedst?

Jeg har Arctic Cooling MX-2.

Jeg plejer at smide en lille klat og fordele det med fingerne, har også prøvet med et kredit kort, men syntes det andet er ligeså nemt.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Lader til at jeg må vente lidt :(
    Bestilte en Thermolab Baram men fik en eller anden Prolimatech Megahalems Rev. B. istedet. Så nu er jeg bange for at jeg må sende den tilbage...

• I det mindste skal du da ikke betale fragten hvis det er deres fejl. :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |