2.5 Harddisk og slim drev.

• Hejsa.
    Jeg har tænkt mig at bygge en rigtig kompakt computer og skal derfor bruge nogle lidt andre dele end hvad jeg normalt vælger. - Her skal jeg så bruge lidt hjælp da jeg intet aner om de her dele.

1. Jeg skal bruge en 2.5 Harddisk. - Jeg har en SSD til system, så den skal kun være til lager!
    Krav: min 500gb. min 5400rpm. SATA disk. stabil. forholdsvis hurtigt og så støjsvag som muligt.

2. Slim Dvd brænder.
    Krav. SATA. så hurtig og så støjsvag som muligt. (ved godt at det er en modsætning ;)

3. Har tænkt mig at købe et ASUS Gene II board (mATX), men jeg synes ikke jeg kan finde ud af hvilke ram man kan bruge på bundkortet :boxed:
    (har pt. 3*3gb Corsiar xms3, ddr3 tri-cannel, 1600mhz ram, vil de passe fint?)

På forhånd tak

• Du vil altså have dele i som normalt er at finde i en bærbar ?.

HD kunne være

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=476369

Brænder
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=606505

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=672817

Jeg tror ikke du vil få bøvl med de ram og det bundkort, måske skal du lige have opdateret bios, men det burde osse være det eneste.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Tak.

Ja det skal super kompakt og jeg vil udnytte pladsen optimalt så bliver det nød til at være de her dele.

Havde selv set lidt på WD blue serien, så jeg tror at det bliver den :D

Angående det dvd-drev, så kan man vel stadigvæk godt spille spil osv. med sådan et drev ikke? - det nedsætter vel ikke performanse bare fordi det er slim...

Hvorfor skal man opdatere bios? (har aldrig prøvet det før)
    Er der nogen ram, som vil være et bedre valg?

• Drevet vil fungere fuldstændig som et almindeligt drev, ingen bøvl overhovedet med det.

Nej det kan være fordi at få fuld understøttelse af de 1600 Mhz, jeg siger ikke at du overhovedet får brug for at gøre det.
    Nu er det at opdatere det Asus board simpelthen lige ud af landevejen, Asus har lavet et program som sørger for det hele, du skal bare klikke 1-2 gange, så sørger den selv for det hele og genstart, så funker "skidtet" som det skal.

Ang. ram så er det jo næsten en religion, men Kingston, OCZ og Cosair plejer der ikke at være noget med når man blander dem med Asus, men du skal ikke købe nogle Mushkin ram, da mange har problemer med blandingen af Asus/Mushkin, for så vidt osse Buffalo ram.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Rettet en gang, sidst af Ebo ().