Bål, musik og grill på stranden


  • Jeg syntes du skal stikke piben ind. det er åbenlyst at du undskyld mit fransk ne comprends pas une merde. af hvordan de forskellige ting påvirker hinanden og er essentielle for hvor stort strømforbrug.


    Du tror sikkert også at de 290W er et udtryk for hvor meget effekt du kan brænde af i en højtaler. her tager du igen fejl. det er KUN en af ganske få ting der har indflydelse på hvor meget effekt højtaleren kan tåle. andre ting er membran areal, frekvens slaglængde, egen resonans, køling, forvrængning osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Jeg syntes du skal stikke piben ind. det er åbenlyst at du undskyld mit fransk ne comprends pas une merde. af hvordan de forskellige ting påvirker hinanden og er essentielle for hvor stort strømforbrug.


    Du tror sikkert også at de 290W er et udtryk for hvor meget effekt du kan brænde af i en højtaler. her tager du igen fejl. det er KUN en af ganske få ting der har indflydelse på hvor meget effekt højtaleren kan tåle. andre ting er membran areal, frekvens slaglængde, egen resonans, køling, forvrængning osv.


    Så fortæl moi da for #"¤#", hvor meget watt'en påvirker strømforbruget eller hvad det nu er, i stedet for hvor meget det påvirker lydstyrken og kvaliteten og at "det KUN er en af ganske få ting der har indflydelse på hvor meget effekt højtaleren kan tåle."


    Vi kan godt aftale, at jeg måske ikke fatter noget om hvad effekt det har osv, men det er heller ikke det jeg vil vide noget om lige nu.. Men ellers tak da.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().

  • Det kan man ikke uden at vide en hel masse detaljer som du ikke har opgivet. Mit bedste bud er stadig at i har til 4-8 timer på en 12V 80Ah start batteri fra en bil hvis i går limligt til den med lydtrykket.
    et 80Ah startbatteri har nemlig en omkring 30% lavere kapasitet ved afladning over 5 timer istedet for de 20 eller 24 timer som er brugt i standarden for kapacitets måling af start batterier.


    Men svaret er ikke mere præcist end at himlen er blå når man kigger på den gennem en thermorude lige nu i london.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Det kan man ikke uden at vide en hel masse detaljer som du ikke har opgivet. Mit bedste bud er stadig at i har til 4-8 timer på en 12V 80Ah start batteri fra en bil hvis i går limligt til den med lydtrykket.
    et 80Ah startbatteri har nemlig en omkring 30% lavere kapasitet ved afladning over 5 timer istedet for de 20 eller 24 timer som er brugt i standarden for kapacitets måling af start batterier.


    Men svaret er ikke mere præcist end at himlen er blå når man kigger på den gennem en thermorude lige nu i london.


    Tjah.. Man kan vel altid spørger efter flere detaljer? :)


    Men lige meget hvad, så undskylder jeg for min tone tidligere. Har haft tømmermænd det meste af dagen, og det skulle selvfølgelig ikke gå ud over jer.


    Mange tak for svarene ellers :) Dog undrer det mig stadig lidt.. Jeg havde et anlæg engang, med en halvstor 10" sub (500w peak) og en to-vejs bilhøjtaler (240w peak). Jeg havde det med på en tur over en weekend. Der spillede det begge aftener, og vil tro det var 10 timer mindst. Og det var også kun et 75Ah batteri og rimeligt højt det meste af tiden. Så synes bare ikke det hænger ret meget sammen noget af det lige nu :P

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Hele humlen ligger i to ting. standby forbruget og hvor højt du spiller. er der gang i gaden så er 4 timer en mulighed. det er når det ikke kan blive højt nok. Men holder i jer inde for hvad der er rimeligt så + 10 timer.
    man skal huske at musik varierer i styrken hele tiden. det er gennemsnits forbruget der betyder noget. 500W peak kan man ikke bruge til noget det skal være Wrms. altså antal rigtige watter den tiler. Peak er en teoretisk størrelse da man i 99,99998% af tilfældeene er løbet ind i problemer med slaglængden på enheden inden peak effekten opnås.