Flyveskræk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rabbito
    Tjae, jeg har det lidt sådan at hvis piloterne tør, så tør jeg også.
    Ellers har en 4 dobbelt gin tonic aldrig skadet nogen :)


    Præcis :D Min total yndlingsjob ville også være ruteflyspilot, kæft det gad jeg godt! Eller air traffic controller! Ret krævende job begge dele dog, så vi må se :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rabbito
    Tjae, jeg har det lidt sådan at hvis piloterne tør, så tør jeg også.
    Ellers har en 4 dobbelt gin tonic aldrig skadet nogen :)


    Det er vel netop også derfor piloterne tør :$


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rabbito
    Tjae, jeg har det lidt sådan at hvis piloterne tør, så tør jeg også.
    Ellers har en 4 dobbelt gin tonic aldrig skadet nogen :)


    Hvorfor tror du piloterne altid er i baren ;)


    Ps: Synes egentlig det fedeste ved at flyve er at lette, resten af turen hader jeg faktisk. Højdeskræk, flyskræk eller en kombination af begge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst


    IKKE lyve...... Du er jo bange for edderkopper..........


    *LOL* Sikkert, men de skal være store. MEGET. :))
    Da min kone klappede den store tiger i tiger zoo var jeg lidt nervøs, hun havde knægten på armen og den kunne ha slugt ham i en mundfuld.
    Se selv:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    *LOL* Sikkert, men de skal være store. MEGET. :))
    Da min kone klappede den store tiger i tiger zoo var jeg lidt nervøs, hun havde knægten på armen og den kunne ha slugt ham i en mundfuld.
    Se selv:


    Så du er gået efter kuvøseguf med hensyn til din kone. Ifølge din profil er du ihvertfald 100 år gammel.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Så du er gået efter kuvøseguf med hensyn til din kone. Ifølge din profil er du ihvertfald 100 år gammel.


    Anders


    Han er vel mand :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Han er vel mand :))


    Right, :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Der er en ren og skær flyveteknisk og aerodynamisk forklaring:
    Målet med starten er jo som sagt at få flyet i luften, altså at man skal have opdriften> eller = vægten ganget med tyngdekraften. Hertil skal der gas til. ergo. jo mere fart, jo stører modstand, desto mere opdrift. Dette gøres ved maksimum Thrust altså "gas"


    Jeg ville her mene at grunden til man slipper på gassen er simpelthen at Aerodynamiken her har taget så meget over at det ikke længere er nødvendigt at bruge alt den gas og samtidig for ikke at overbelaste motoren for din skyld:) ligesom en bils omdrejningstæller heller ikke har det for godt af at være i det røde felt for længe:)


    Ønsker dig en god tur. Flyvning er ikke slemt. Et fly kan sagtens flyve uden motorer:)
    Bare det var mig. Vi begynder snart i Fyns Svæveflyveklub igen!:D
    Hilsen Nikolaj


  • HAHA! Jet Motorer har faktisk to tilstande. Thrust og reverse thrust. Det er nogle klapper der slår ud og laver en ny strømning:)

  • Jeg skal i hvert fald ud og flyve, med mellemlanding, nu på mandag, så skal nok lige skrive en frisk førstehåndsberetning om jeg kan høre en "gasnedsættelse" :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Det med hastigheden passer ikke helt. En Boeing 747 letter ved ca. 160 knob (lige under 300 km/t).


    Anders


    så er det vist nu jeg skal sige at du har ret :)... det var lige en hukkommelsesglipper der :D


    brltsn: kan sige at man ikke hører det på propelfly, men man kan høre det svagt på jetfly, så hør godt efter... jeg snakker ikke em flightsim jetfly :P


    og, brtlsen... inden du tager og bliver ruteflyspilot og finder ud af hvor kedeligt det faktisk er, så prøv at tage en tur i flightsim fra kbh, til ,say Sydney (eller bare New York) uden at speede tiden op... værsgo, 12-24 timer hvor du faktisk bare skal lave ingenting, da autopiloten klarer det :P.... og nej, du kan ikke glugge in-flight movie på noget tidspunkt... din film hedder "SKYER OG MASSER AF DEM" og måske dens sequel "SKYER OG MASSER AF DEM 2: OG FLERE TIL" :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Haha, jeg har ikke kondien eller øjnene til at blive pilot - desværre :P
    Men jeg skal heller ikke flyve propelfly på mandag, det er i fine jetfly. Og tro mig, jeg har spillet MEGET Flight Simulator X og andre flight simulators ;) Har vist tre forskellige joypads til at stå :P Men skal nok lægge mærke til lyden irl, og skrive noget så snart jeg får internet igen. Nok først i løbet af tirsdagen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Champen


    HAHA! Jet Motorer har faktisk to tilstande. Thrust og reverse thrust. Det er nogle klapper der slår ud og laver en ny strømning:)


    Nåh, ja. Man lærer noget nyt hver dag :D

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Ja så kom jeg hjem i går, og det hjalp absolut ikke på min flyskræk at komme ud og flyve:-) Men mon ikke det aftager lidt når jeg får fløjet lidt mere. Dog har jeg som sagt fløjet meget i mit liv.


    Men jeg skal til USA i juli og flyver med lufthansa, så må vi se. Det er også et større fly, og det plejer at hjælpe lidt på min flyskræk da tingene sker i lidt langsommere tempo. Og så er larmen fra motorene heller ik så tydelig

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Haha, jeg har ikke kondien eller øjnene til at blive pilot - desværre :P
    Men jeg skal heller ikke flyve propelfly på mandag, det er i fine jetfly. Og tro mig, jeg har spillet MEGET Flight Simulator X og andre flight simulators ;) Har vist tre forskellige joypads til at stå :P Men skal nok lægge mærke til lyden irl, og skrive noget så snart jeg får internet igen. Nok først i løbet af tirsdagen :)


    Hvis du vil være civil pilot, så er der jo overhovedet ikke samme krav som hvis du vil have uddannelsen igennem forsvaret. (Som man tildels også kun kan få)


    Men det koster jo bare knaster at blive uddannet pilot. Et godt råd er at tage dele af uddannelsen i udlandet (ihvertfald alt teori), så kan man spare op imod 400.000kr.