COD Modern Warfare 2 kører ikke optimalt?

• Hej Folkens

Jeg er godt og grundigt træt af spillet ikke vil kører optimalt på min "nye" maskine. Jeg er igang med Singleplayer delen, men spillet går ned i tempo især når der sker flere ting på engang og jeg fatter ikke hvorfor? Jeg har prøvet at lege med diverse settings og skrue ned for grafikken, men det har ikke den store effekt. Og efter min lille viden så burde mit system ikke have problemer med spillet overhovedet. Den knalder ihvertfald Baren helt op når jeg tester om spillet kan køre på maskinen inde på Systemreg Lab eller Can you run it...

Derfor håber jeg meget der sidder nogen derude som har nogle ideer til hvorfor det ikke kører optimalt?

Jeg har opdateret grafikdriver og lydkortdriver og trimmet hdd osv men lige lidt hjælper det.

På forhånd mange tak

Mvh
    Rune

Mine specs er:
    INTEL i7 920 (SOCKET 1366) 4.8GT/sec
    * 1GB DDR5, HD4890 GRAFIKKORT (XFX XTREME) (x16 EXPRESS 2.0)
    * GIGABYTE EX58-UD3R, (INTEL X58) (x16 EXPRESS 2.0)
    * 6GB DDR3 1333MHZ RAM *TRICHANNEL*, KINGSTON KVALITET
    * 22x SATA DVDBRÆNDER, DVD+/- OG DVD-RAM (LG)
    * 750W "GAMING" STRØMFORSYNING, SILENT
    * 1000GB M.32MB CACHE)WD HARDDISK
    * 7.1 SURROUND LYDKORT ONBOARD Realtek HD AUDIO
    * 2x IEEE 1394a FIREWIRE PORTE
    * 10x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 8 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
    * UNDERSTØTTER RAID
    * KABINET STD. ER SORT&SØLV ATX
    * STYRESYSTEM: WINDOWS XP HOME EDIDTION

• Har haft samme problem, blev dog alligevel lige gennemført her til aften.
    Mit system er så også af ældre årgang efterhånden, men burde heller ikke have probs. Og jeg kunne heller ikke få noget til at afhjælpe det. :rolleyes:
    Multiplayer funker dog helt uden lag osv, så jeg tænker at det måske er noget kode der fucker up i nogle missioner? Jeg ved det ikke helt.

• Ja det må være noget i den stil, at koden fucker op for det er ikke hele tiden, at den gør det, men ofte. Og det er sgu irriterende og ødelæggende for spiloplevelsen og totaloplevelsen. Det hele foregår sgu for ofte i slowmotion...

Jeg har læst på dette site http://www.mapmodnews.com/arti…y-Modern-Warfare-2-Errors Og har fulgt de råd der står der under punkt 3 og 4 uden mærkbare forbedringer.

Endvidere har jeg opdateret min Bios, grafikkortdriver og afinstalleret onboard lydkort og installeret det igen samt opdateret til nyeste driver og det har heller ikke rigtig rykket ved noget som helst desværre...

Jeg gider ikke spille spillet når det skal køre så dårligt så det er sgu en julegave lige ud af vinduet.

Ja det er sgu bare a pain in the arse at det skal drille på den måde.

• Det fatter jeg da lige hat af ?, dit system skal jo æde det spil, som en kat er drikker mælk.

Spillet kører flydende på mit system med alt sat på max.

Har du evt. DL det hotfix, som findes til catalyst 9.12, prøv det og se om ikke det hjælper ;).

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Mange tak for svar. Jeg har lige opdateret med det hotfix til version 9.12, men lige lidt hjælper det.

Hvordan laver man en 3dmark test og er den sådan en jeg skal lave for at se hvordan min comp yder i forhold til spillet? Og vil en af jer være så venlig at smide et direkte link til hvilket program "3dmark" som jeg skal teste computeren med?

På forhånd tak
    Rune

• Nu er spillet optimeret til direct-x 9c, så jeg vil mene at du skal bruge 3dmark 06 ligger i DL sektionen her på siden. Prøv osse lige at køre en furmark

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Rettet en gang, sidst af Ebo ().

• Mange tak det skal lige prøves:-)=

Men jeg har fået spillet til at køre optimalt nu:-)= Endeligt:-)= Jeg afinstallerede alt software til grafikkortet og geninstallerede det igen, men nøjedes med kun at installere den software som fulgte med kortet og vupti så kører spillet flydende.-)= Det vil sige jeg kører med gammel software og det var altså løsningen lige nu mærkeligt nok.

Mange gange tak for hjælpen drenge. Det var rart med noget hjælp og råd.

Mvh
    Rune

• Du kan jo evt. prøve bare at opdatere din driver og lave controlcenter være den samme ;)

http://game.amd.com/us-en/driv…lyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

Mvh
    Sam

• Den falder helt til nogen og 3900 frames pr second når jeg opdaterer til 9.12 og kun driveren!!

Og med den driver som følger med kortet som er version 8,50 cirka smider den 6923!!

Så jeg beholder sgu bare den gamle driver..

Jeg har læst mig frem til at problemet muligvis ligger i min CPU som ikke skulle fungere 100% med Windows XP men at problemet skulle forsvinde helt når man opgraderer til windows 7 eller vista..

Så må spare lidt op og opgradere til windows 7 og køre med den gamle driver så længe:-)=

• Jeg har haft et meget lignende problem med World at War. Efter at jeg så afinstallere Catalyst Control Center helt, har det bare funket. :crazyeyes:
    Jeg har prøvet at installere nyere udgaver af det, men intet hjalp, så lige p.t. kører jeg uden CCC.

==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

Rettet en gang, sidst af zaxder ().