UnCripple Xbox360 HD

  • Hej,
    Jeg skal lige høre hvis der er en som kan finder ud af at uncripple et banned xbox 360 Harddisk? Jeg vil gerne betale for det. Jeg har læse flere sted at det kan godt laves men jeg kan ikke finder ud af det. Send mig lige et PM hvis I kan hjælpe mig.
    tak

  • Kort svar - Nej. Det er fuldstændigt umuligt og alt for besværligt i praksis.


    Langt svar - Det kan måske lade sig gøre hvis du er teknisk anlagt og kender en som kender en. I den gamle Xbox var det en specifik chip med en nøgle på som identificerede den individuelle maskine fra en anden. Folk handlede til tider med disse chips for at blive unbannet. Du skal da være velkommen til at spørge inde på Xbox-Scene.com - de er nok det bedste sted hvis du kigger efter en løsning.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • hey brantdk


    Jeg vil ikke love at sådan et print kort virker, da det hele jo er rimelig nyt for os alle.. Men jeg er da villig til at give det en chance, og ja hvis det virker så er jeg da klar på at lave din osse.. Hvilken version xbox 360 har du ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Det er ikke din harddisk der bliver bannet, det er selve Xbox'en.
    Din bruger og dit tilbehør er ikke bannet, og kan sagtens bruges på en anden Xbox.


    Det er både harddisk og xbox'en! Der sidder en lille kreds, der indeholder to ens filer (for sikkerhed), som viser om du er bannet eller ej. Bliver du bannet, ændres nogle værdier.
    Idéen er så at ændre den ene, og fylde den anden med ubrugelig data - og derved tvinge den til at bruge den gode fil.


    Man kan dog stadig ikke komme på nettet med den, men harddisken kan bruges, og resten af maskinen kan også.

  • Ah ja, det er de nye ændringer de har lavet i forbindelse med den nye update.
    Hvor alt uorginalt tilbehør ikke kan bruges..
    Fornuftigt..


    Godt man har original 120'er i begge sine Xbox'e.

  • Jamen jeg har da osse en original 120GB disk, men jeg kan stadig ikke bruge den fordi MS har valgt at fucke den op, bare fordi jeg har valgt at flashe min xbox. Hvilket jeg mener at de ikke må gøre da min hdd er privat egendom og bestemmer selv hvad jeg vil bruge den til.. Dog syntes jeg at det er okay de banner folk fra LIVE, hvis de bryder deres regler osv.

  • Jeg synes nu det er i orden de gør det.
    Men sådan er vi jo så forskellige.


    At flashe den er imod TOS'en (Terms of service) som man selv godkender når man går på Xbox Live for første gang.
    Og der er kun én grund til at flashe en Xbox 360, og det er for at bruge spil-kopier.
    Er det fordi man ikke er god nok til at passe på sine spil, så er det ens egen skyld.


    Jeg har selv masser af spil til mine Xbox'e, og jeg kan godt finde ud af at lægge dem tilbage i coveret når jeg er færdig med at spille dem.


    Jeg har ingen medfølelse for dem der prøvet at spille ulovlige kopier.

  • Jeg kan skam osse finde ud af at ligge mine spil tilbage i coveret, men det kan min søn ikke... Og jeg siger osse at det er fint de banner folk fra LIVE der spiller pirat-kopier, men syntes ikke at det er okay de "smadre" ens hdd.


  • Det ville berttige dem til at banne dig fra xbox live, men jeg synes det er liiiige groft nok at gøre produktet ubrugeligt.

  • Det jeg ikke..
    Jeg synes nu det er i orden..


    Lige med Xbox'en synes jeg, da den ikke kan bruges til andet end ulovligt ved at flashe den.
    Det var noget andet hvis man kunne køre homebrew så som linux eller noget på den..


    Men i og med at den eneste grund til at flashe en Xbox 360 er at man kan køre kopier.
    Så synes jeg det er helt OK med mig.


  • Nu er det jo så osse muligt at køre linux på din xbox360, så nej det er ikke kun for at spille backup spil.. Og lad være med at kalde det pirat kopier, bare fordi man har børn så må man ikke beskytte sine originale spil eller hva ?

  • Så må man indse at en Xbox ikke er til børn, da det bliver for dyrt at købe spil til dem hele tiden.
    Der må man finde andre alternativer.
    Og bare fordi man har småbørn kan jeg stadig ikke forstå man vil bruge hjemmelavede harddiske.


    Derfor synes jeg stadig det er i orden det Microsoft gør.


    De linux versioner der er til Xbox 360 understøtter så vidt jeg ved hverken lyd eller hardware acceleration, så derfor giver det ikke den store mening at gøre dette.


  • Jamen hvad så med den der bruger den originale harddisk ?? er det osse okay at de smadre den... Der kommer mere og mere til de linux versioner hver dag, det skal jo lige udvikles først.. Og det kan man jo ikke gøre når man ikke har adgang til xbox'ens indre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LusKereN
    hey brantdk


    Jeg vil ikke love at sådan et print kort virker, da det hele jo er rimelig nyt for os alle.. Men jeg er da villig til at give det en chance, og ja hvis det virker så er jeg da klar på at lave din osse.. Hvilken version xbox 360 har du ?


    Har du prøvet det af? Jeg bor også i Vejle