Homebrew på nintendo wii ver 4,2. Løsning fundet

  • Halløjsa folkens..


    Puuuha, det er godt nok ved at være noget tid siden jeg har brugt forumet her, men med kone hund og hus og jagt der ska passes, så kniber det lidt med tiden..


    jeg står nu i den heldige/uheldige situation at jeg har foræret min kone en nintendo wii incl det der bræt man kan stå og fjumre rundt på og lave hula hop og jeg ska komme efter dig.. hendes søster har jo selvf også en, og forleden kom hun hjem deroppe fra, og fortalte vidt og bredt om et program der hedder homebrew som man bare SKAL ha på sin wii.. jeg aner ik en skid om lortet, og aner slet ik hvordan man soft modder sådan en, så tænkte der måske sad en af jer herinde der ku prøve og hjælpe mig lidt..
    evt guide mig via messenger eller sådan noget.. og forklare step by step helt fra bunden hvordan og hvorledes.. bor du i nærheden og har lyst til at kigge forbi og hjælpe, så kan vi godt involvere lidt øl :cheers:


    Løsningen ER fundet, og kan læses længere nede i indlægget.. sku nogen ha spørgsmål eller brug for hjælp er i velkommen til at kontakte mig, evt kig forbi på msn

  • De har betalt en mand 800 kr for at gøre det, og det må jeg indrømme jeg ik rigtig gider.. hehe


    Mht at linke til google osv.. så syntes jeg det er og vælge lidt en taber løsning, jeg er alligevel ik så dum at jeg ik selv har undersøgt tingene ganske grundigt, og havde jeg fundet noget brugbart havde jeg ik spurgt herinde..
    når det så er sagt, burde jeg måske nok ha nævnt i min første post at min wii er opdateret til ver 4,2E og den er altså åbenbart ik sådan lige og softmodde, medmindre man er villig til at betale kassen for noget der hedder brewii .. så jeg leder stadig med lys og lygte efter en brugbar løsning..
    samtidig vil jeg godt lige understrege at jeg ik har 10 tommefingre hvad angår computere, hardware , software osv...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Du overså måske det allerførste hit efter wikipedia? Som step by step forklarer hvordan du gør det?


    Fint - her er linket. http://lifehacker.com/400581/h…rew-apps-and-dvd-playback

    og nej jeg overså bestemt intet.. og finder det ret fornærmende at du for det første vælger og bruge at linke på den måde som du startede med, og dernæst din tone..
    jeg spørger på en pæn måde herinde, så har du ik noget fornuftigt og bidrage med, så lad være.

  • der er flere spil der kan hjælpe dig på din vej. Et af dem er legend of zelda og et andet er lego indiana jones, i disse spil kan du lave et specielt savegame på et flashkort og installere det på din wii. herefter kan du hente homebrew og installere det på samme måde. Men prøv at læs på wikipedia.com som der er linket til, der står meget udførligt hvordan det gøres og der er links til de forskellige "save games" med udførlig beskrivelse af hvordan og hvorledes hele installationen skal foregå. Det kræver dog at du har et af de ovennævnte spil - du kan ikke nøjes med at downloade et savegame da wii'en kræver en spilkode under installationen.


    håber det kunne hjælpe en smule ;)

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Så blev løsningen fundet.. og den hedder bannerbomb... den nye version.. jeg har lidt problemer med at få homebrew til at køre, men det er vist bare og downloade programmet og re installere det..
    for andre der sku være interesseret, så kan alt hentes her http://bannerbomb.qoid.us/index.new.php og der er samtidig en ganske fin gennemgang af processen..
    tak for jeres poster :cheers:

  • Synes det der homebrew er den værste gang shit nord for alperne. Du risikerer at "bricke" din Wii, hvis du ikke passer på. Ville tage og installere en DriveKey i stedet, - Hvis du er bare en smule fingernem, tager det 15-20 min. første gang :)


    Chippen koster 340kr.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • En Drivekey er en Bootchip som ikke kræver at man lodder den fast - den kræver dog stadigvæk at man skiller maskinen ad og mister garantien - det gør software homebrew nok sikkert også ifølge deres EULA aftaler. Se Evt. deres egen side hér. :)


    Personligt ville jeg dog gøre det modsatte af Xavier og foreslå dig at Softmodde den via det Bannerbomb værktøj du selv har linket til. Der er nemme Step-By-Step intrukser og så længe at du tager den med ro og følger guiden - Det er jo så også billigere end en chip :cheers:


    Xavier har dog ret i at du "kan" komme til at slette noget vigtigt og bricke maskinen, men lign. risiko er der jo i at isætte fremmedelementer i maskinen ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Wii'en er blevet hacket nu, og jeg har fået installeret det homebrew, det virker dog ikke da jeg kun kan se bobler når jeg starter det op,
    længere nede på denne side http://bannerbomb.qoid.us/index.new.php står der så at man ska downloade homebrew og installere det.. det har jeg prøvet, men får stadig kun bobler og der kommer ingen menu frem i homebrew.. så jeg er ved at være rimelig irriteret