A-Kasse problem..

• Hej Tweak.dk

Ved godt det er lidt ude for det normale emne her på forummet..

Men jeg står i en mindre dårlig situration med min A-Kasse, det er sådan at jeg var til min 3 mdr. samtale igår, og den gik ikke alt for godt. Jeg havde fået og vide i sin tid da jeg meldte mig arbejdsløs at man skulle melde sig ledigt på Jobnet.dk (og engang i ugen skulle trykke sig til at man stadigt var ledig, og havde så forstået det sådan at man ikke skulle søge de 4-5 jobs i ugen, da jeg selv synes det er noget bras at skulle søge noget som jeg alligevel ikke vil have, og belaster blot den arbejdsplads med useriøse ansøgninger).

Men nok om det, jeg har så på 3 mdr. søgt 2 stillinger, så kan man jo hurtigt se at de ikke helt er det samme som 4-5 om ugen :$

Jeg er uddannet Automatik Teknikker og har nu fået pålagt mig følgene stillinger som jeg skal søge fra min A-Kasse.

[list=1]
    [*]Elektrikker (Går udfra det er faglært, og derfor ikke relevant for min uddannelse)
    [*]Måletekniker (Kræver Maskin Arbejder/Industri Tekniker uddannelse)
    [*]Vaskeri Afløser (det er et job med mindre end 21 timer om ugen)
    [/list=1]

Så er spørgsmålet bare, kan de påtvinge mig at søge arbejde som jeg ikke er uddannet til at kunne klare eller et arbejde som er mindre end 21 timer om ugen.

Jeg tør simpelthen ikke spørge min A-Kasse, grundet siturationen igår.. De var ikke glade for det nemlig, som så også er forståeligt nok..

Mvh
    nitan

• Kender det alt for godt med at være arbejdsløs og blive tvunget til at søge arbejdspladser der ingen relation har til ens uddannelse
    Jeg er uddannet Datatekniker, heldigvis har der været et par stykker jeg har kunnet søge der har relation til min uddannelse, men jeg har også fået at vide at de vil se at man søger om det så var gade fejer "så var det i det mindste noget arbejde"

Sjovt nok har jeg kun fået at vide jeg skulle søge 1-2 hver anden uge, men det kan også være fordi jeg er i erhvervs aktivering