Holdleder i beredksabsstyrelsen

  • Hey Tweakere, tænkte om der var nogen der lige vidste det her.


    Hvis man som værnepligtig i beredskabsstyrelsen bliver udtaget til Holdleder uddannelsen, skal man så?


    Så ens værnepligt går fra 6 til 9 måneder med denne Holdleder uddannelse.


    Og så kan man også blive udtaget til at fungere som instruktør så ens værnepligt bliver ialt 15 måneder.


    Er det noget man skal hvis man bliver udtaget til dette eller kan man pænt takke nej?


    Fordi jeg skal selv i Beredskabsstyrelsen til December 2010 og ville egentlig måske gerne tage Holdleder uddannelsen hvis jeg bliver udtaget, men har ikke megen lyst til instruktør delen da jeg gerne vil videre med min karriere (som forhåbentligt bliver indenfor Politiet) efter de 9 måneder.


    På forhånd tak :)

  • De spurgte mig, inden jeg hoppede videre til noget andet, og da sagde jeg da nej tak, hvilket ikke var noget problem.
    Tror man kan tage det som en tilbud, hvis det interesserer en.
    En holdleder uden interesse for faget kan sgu ikke være meget værd.


    Deusden kan man vidst nok "byde ind"

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Okay, tak :)


    Men tror du så man kan tage holdleder uddannelsen og så kunne sige tak for denne gang efter det forløb er afsluttet? Så man altså ender på de 9 mdr


    Edit: og det ikke er sådan at når man siger ja tak til holdlederen, skal man også være instruktør hvis man bliver udtaget til det

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Okay, tak :)


    Men tror du så man kan tage holdleder uddannelsen og så kunne sige tak for denne gang efter det forløb er afsluttet? Så man altså ender på de 9 mdr


    Edit: og det ikke er sådan at når man siger ja tak til holdlederen, skal man også være instruktør hvis man bliver udtaget til det


    Skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men tror ikke bare du kan tage uddannelsen, og så smutte, uden først at ha prøvet det på de værnepligtige bagefter.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Du kan altid hoppe fra en uddannelse undervejs, hvis den ikke interesserer dig. Som urbananen siger er der ingen idé i at have en under uddannelse, som ikke gider at være der.


    Da jeg var inde var der faktisk en der valgte at stoppe inden han var færdiguddannet, simpelthen fordi han fandt ud af at det ikke var noget han havde lyst til alligevel.

  • Men ville gerne have holdlederen, gider bare ikke være instruktør hvis det hænger sammen med at man skal det hvis man bliver udtaget til det efter holdlederen :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Men ville gerne have holdlederen, gider bare ikke være instruktør hvis det hænger sammen med at man skal det hvis man bliver udtaget til det efter holdlederen :P


    Kan du ikke spørge derinde hos nogle kompetente personer? Der må være nogen der ved det. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det fungerer vel som så meget andet, man bliver tilbudt i andre forbindelser.


    Det er jo kun værnepligten der er obligatorisk, mig bekendt.


    Hvis man nu bliver tilbudt en job som direktør, behøver man jo heller ikke at tage imod :)

  • Det var bare den måde de beskriver det at ens værnepligt så bliver henholdsvis 9 eller 15 måneder hvis man tager holdleder og instruktør kursus, men må jo bare spørge derinde til den tid :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Det var bare den måde de beskriver det at ens værnepligt så bliver henholdsvis 9 eller 15 måneder hvis man tager holdleder og instruktør kursus, men må jo bare spørge derinde til den tid :P


    Vil også mene at det bedste bud er at spørge derinde. Om ikke andet så tror jeg det giver rigtig gode erfaringer at være holdleder også. Altså være det i praksis i stedet for kun at tage uddannelsen. Det er formentlig noget du vil kunne drage fordel af senere i stor stil (kommer selvfølgelig an på hvad du skal senere hen).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Skal i Politiet, så holdlederen ville være god at have, orker bare ikke 6 måneder oveni med instruktør :P Vil gerne igang med Politiet efter de så maks 9 måneder i beredskabsstyrelsen, men må jeg jo se på :b