misbrug af et barns Skattekort opdat

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    jeg fik papir på at hun skal bo hos mig nu/samt forældre retten i dag. :)
    så vil jeg lige havde fat i en advokat,omkring det med de penge,og høre hvordan man skal forholde sig´.


    Så er et tillykke vel på sin plads :cheers:

  • Tillykke med forældremyndigheden. Jeg kom til at tænke på hvor vil din datter egentlig helst bo. Hun er i en alder hvor jeg mener at man i hvertfald skal tage hende med på råd.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Tillykke med forældremyndigheden. Jeg kom til at tænke på hvor vil din datter egentlig helst bo. Hun er i en alder hvor jeg mener at man i hvertfald skal tage hende med på råd.


    Anders


    Hun vil bo ved ham.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    jeg fik papir på at hun skal bo hos mig nu/samt forældre retten i dag. :)
    så vil jeg lige havde fat i en advokat,omkring det med de penge,og høre hvordan man skal forholde sig´.


    God ide, så er du ihvertfald på den sikre side af loven..

  • Stort tillykke her fra!


    hvad angår pengene så skla det meldes til skat både stedfaderen og arbejdsgiveren!
    for det første snyder han i skjat og for det andet betyder det at din datter ikke vil kunne have et fritids job uden at skulle betale skat af det hvis hendes frikort er opbrugt.


    vh dwmc

  • X( ? de bliver sku ved.og jeg har lige fundet ud af,at de har lave en regning på 5200,- som står i RKI.så jeg går til told skat nu,og de bruger stadig min datters frikort.
    så jeg skal til møde med told og skat,nu kan det være nok.


    noget helt er andet er at den på de 5200,- er lavet da hun var 14½ så den kan hun ikke stå til ansvar for,den kommer de også selv til til at spise :evil: det er fra en sporst klub som de ikke har betalt for,og det kræver en under skrift fra en der er der er over 18år for at mel..sig ind.


    der bliver også brugt flere konto nr,kan told og skat fortælle mig :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    X( ? de bliver sku ved.og jeg har lige fundet ud af,at de har lave en regning på 5200,- som står i RKI.så jeg går til told skat nu,og de bruger stadig min datters frikort.
    så jeg skal til møde med told og skat,nu kan det være nok.


    noget helt er andet er at den på de 5200,- er lavet da hun var 14½ så den kan hun ikke stå til ansvar for,den kommer de også selv til til at spise :evil: det er fra en sporst klub som de ikke har betalt for,og det kræver en under skrift fra en der er der er over 18år for at mel..sig ind.


    der bliver også brugt flere konto nr,kan told og skat fortælle mig :rolleyes:


    Det er squ trist at nogle forældre/papforældre kan udnytte deres barn sådan. Bare gå i kødet på dem. Jeg synes ærlig talt at de har bevist at de ikke fortjener at du ligger fingre imellem. Held og lykke hos Skat.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    X( ? de bliver sku ved.og jeg har lige fundet ud af,at de har lave en regning på 5200,- som står i RKI.så jeg går til told skat nu,og de bruger stadig min datters frikort.
    så jeg skal til møde med told og skat,nu kan det være nok.


    noget helt er andet er at den på de 5200,- er lavet da hun var 14½ så den kan hun ikke stå til ansvar for,den kommer de også selv til til at spise :evil: det er fra en sporst klub som de ikke har betalt for,og det kræver en under skrift fra en der er der er over 18år for at mel..sig ind.


    der bliver også brugt flere konto nr,kan told og skat fortælle mig :rolleyes:


    Jeg synes det lyder som noget der er strafbart. Har du overvejet en politi anmeldelse?
    Ved godt det trækker pigen ind voldsomt men de er jo ved at lave noget rigtig snavs i mine ører. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    har fået en datter hjem at bo hos mig,stedfaren har haft brugt min datters skattekort/konto i banken til nr:2 job
    nu vil han havde de penge han har gemt der ?
    jeg mener hun skal beholde dem,hvad er jers holdning ??????????


    har søgt på told og skat uden at finde noget om,brug af andres skattekort.


    det er noget så forbandet strafbart, ikke bare at bruge en anden persons skattekort, men også at bruge et barns bankkonto som pengelager, et barn som han ikke engang har myndighed overfor.
    Såfremt du har forældremyndighed over datteren, samtidig med at hun er under 18, så er det dig alene der skal tage beslutningen om han må få sine penge eller ej.
    Hvis hun er over 18, så er det hende der skal tage stilling til det.


    Hvis det er ham der har forældremyndigheden, så kan han heller ikke tage pengene, da SKAT med garanti vil finde ud af at der er fusk med i spillet, og så vil de spørge ind til det.
    Hvis han på nogen måde udnytter datterens konto uden hendes eller forældre (med myndighed)/værgens samtykke, så er det noget så forbandet strafbart.... og det kan betyde fængsel i sidste ende.


    Du har godt med beviser og vel også vidner på det, og jeg tror med garanti at advokaten vil bede dig om at gå i flæsket på han med det samme inden det er for sent. Og sørg for at få fat på godt med optegnelser af din datters konto og skattekort så langt tilbage som muligt. Husk også at få bevis på de 5200 i RKI osv. bare saml alt det ind du kan få fingrene på.
    Hvis din datter så på nogen måde kan bevise at kun ikke har haft et fritidsjob (eller har haft et der måske ikke gav så meget), så har de ham :evil:

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet 3 gange, sidst af Foxx ().

  • Martin Vr,


    Først og fremmest, Tillykke !


    Secondly, jeg er hverken jurist eller medarbejder for T&S, men umiddelbart ligner det en god sag for dig, keep fighting og good luck! :-)

  • har fået tast selv kode i dag,på pigen ;)
    der står så gar rest skat/glæd :rolleyes: til pigen de har lavet 8o


    De ringe til mig i dag fra sports klubben,jeg havde ganske ret,det er pigens mor/kærste der hæfter der :boxing: så det får de bragt i orden nu,med det firma de har sat til at drive penge ind. :D


    Ja jeg går hele vejen nu,jeg er en ren :evil: nu,de kan bare prøve at vifte med ørene nu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    hvis de ikke blir straffet så sælg ham til polen eller noget :-)


    Nord eller Syd?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    jeg fik papir på at hun skal bo hos mig nu/samt forældre retten i dag. :)
    så vil jeg lige havde fat i en advokat,omkring det med de penge,og høre hvordan man skal forholde sig´.


    Lyder MEGET fornuftigt Martin, håber på det bedste for dig og din datter