Har installeret Windows 7 på min gamle Medion - nu ingen lyd. Hjælp


  • ja det var det, har smidt det ind i både 32 & 64bit så må du se om det har hjulpet, og hvis du får en el. anden advarsel om den ik virker så bare installer alligevel og se om den funker


    ellers må jeg på rode lidt mere med den [Blocked Image: http://i29.tinypic.com/30sgd8x.jpg]


    DL: Realtek.ALC880.Win.Vista.Win7.32-64bit.rar

  • Jeg prøver at installere den der hedder Setup, men den siger bare "denne driverpakke indeholder ikke en driver til understøttelse" eller sådan noget.. Der er også 2 mapper der hedder noget med Vista, men derinde kan jeg ikke se nogen Setup fil.. Noget jeg gør forkert her?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af felixen
    Jeg prøver at installere den der hedder Setup, men den siger bare "denne driverpakke indeholder ikke en driver til understøttelse" eller sådan noget.. Der er også 2 mapper der hedder noget med Vista, men derinde kan jeg ikke se nogen Setup fil.. Noget jeg gør forkert her?


    Nej du gør ik noget forkert, vil du prøve at gå ind i Enhedshåndtering og højre klik på dit lydkort og højreklikke og sige update driver software og så vælge nr. 2 som hedder noget med "Gennemse computeren efter driversoftware" alså den nederste knap så vælge Vista mappen og se om den vil være med på det.


    Tror evt. jeg har fundet fejlen det er fordi du har et OEM bundkort med Intel P915 chipset som åbenbart sender nogle faker (falske) information til Windows som så tror det er et Realtek hvor så Device ID siger det er et "C-Media CMI9880 High Definintion Audio" og ik et Realtek, var ihvertifald det jeg faldt over på MSI's forum om en Advent T9206 MCE PC med MSI MS-7091 OEM bundkort.



    prøv den her C-Media CMI9880(Azalia) AC97 Codec Driver 5.12.01 Driver har nogle med Windows 7 har kunne bruge den.


    Kan hentes her: C-Media_cmi9880l.zip- 4Shared.com & C-Media_cmi9880l.zip - birseyindir.net



    P.S. virker den ik ska du kigge i Everest og fortælle mig hva dit bundkort hedder.

  • Nu har jeg lige installeret den og det ligner det virker. dvs at højtaleren nede i højre hjørne ikke har et rødt X over sig mere, og jeg kan se volumebaren bevæge sig i takt med lyden, men der kommer stadigvæk ikke noget lyd ud. Kan være porten er smadret, for det er også en gammel computer efterhånden... Men det virkede nu fint indtil jeg installerede windows 7 dengang Evaluation kopien kom. Jeg har genstartet

  • Hej Jeg har med spænding set jeres snak da jeg selv havde samme problem indtil NU.
    Jeg har løst mit problem. Find med google: vista_"win7_r239.exe".
    Installér og restart. Det kører hos mig
    God jul