Har jeg grillet mine grafikkort?

• Hej Tweak

Jeg har lige samlet et nyt system, og da jeg lige skulle rette lidt på et katoderør kom jeg til at lave en kortslutning til kabinettet. Den tænder og alt er normalt, bortset fra at mine spil hakker så meget at man ikke kan spille dem. Før dette uheld kørte alting fuldstændig smooth! Men der kommer en besked hvor der står at skærmdriveren holdt op med at svare, så jeg er nu i tvivl om det er hardwaren den er gal med.. Jeg har forsøgt at genindstallere drivers til grafikkortene men det virkede ikke. Har ikke andre kort jeg kan smide i, i stedet! HJÆLP!

Specs:

Thermaltake Toughpower 1000W
    Core i7 920
    2xGTX280 SLi
    8GB OCZ Platinum RAM
    Vista Home Basic 64-bit

EVGA X58 Classified
    Corsair HX1000
    i7 980X@3.7 GHz
    2x EVGA GTX580 SuperClocked
    12GB OCZ RAM

• Test dine kort, et af gangen og se om ikke driveren så vil installeres. Vil den det så virker dine kort jo, i med begge og se om ikke du kan slå SLI til igen.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Hmm har nok ikke forklaret mig godt nok. Altså jeg kan sagtens indstallere mine drivers og SLI er aktiveret men når jeg går ind i et spil hakker det helt vildt! Og kan også se at der er noget galt når jeg gør andre ting, som at skrive herinde f. eks.. Bogstaverne kommer frem lidt forsinket og de reklamer der har animationer hakker også en smule.. Alt dette begyndte efter jeg lavede den kortslutning

EVGA X58 Classified
    Corsair HX1000
    i7 980X@3.7 GHz
    12GB OCZ RAM

• Derfor skrev jeg osse, at du skulle teste dine kort et af gangen, for at se om der er fejl på et af dem.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Hm, geninstallerede Windows, det virkede! Så der var åbenbart ikke sket noget med kortene! Bare pudsigt at der lige var en software fejl lige efter jeg kom til at kortslutte mit system!

EVGA X58 Classified
    Corsair HX1000
    i7 980X@3.7 GHz
    12GB OCZ RAM