Problemer med opstart af computer

• Hej tweakers :) håber at dette er postet i den rigtige del af forum, ellers må en moderator gerne flytte emne.

Mit problem er, at når jeg starter min bærbar, kommer den ikke længere, end at jeg får lov til at indtaste mit password til at komme ind på min bruger, til vista. dvs, når ikke at se skrivebordet. Når den "loader min profil", bliver den bare ved med at loade.

Jeg har prøvet at lade den lave diskkontrol, uden at det har hjulpet. Den har også prøvet at reperere noget med min harddisk, som den selv har foreslået, igen uden hjælp.

Jeg kan godt få den til at starte op i fejlsikret tilstand med internet, hvor jeg så gik ind og downloade en system cleaner, og scannede min pc for virus. Den skulle havde fjernet den eventuelle fejl, men stadig virker den ikke.

Hvad kan jeg gøre for at få min computer til at virke igen?
    stort tak, til jer som gider hjælpe mig her :)
    btw har vista, som var installereret i forvejen, da jeg fik min bærbar. Så har ikke nogen vista cd, at geninstallere det med. Kan man geninstallere windows vista uden brug af en cd? burde min computer være i stand til det, hvis ja, hvordan ?

• Først og fremmest skal du bruge et ordentligt antivirus program. Bruger du et af de gratis alternativer, så vil jeg da sige enten avast eller antivir, de er helt i top.

Gratis firewall, er der intet der kommer op på siden af comodo.

Start op i fejlsikret tilstand og lav en fuld scanning, så burde den være renset.

Har du ikke fået en recovery cd med til din bærbar?. der burde der være mulighed for at kunne genskabe dit OS den vej.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.