• .... ja jeg VED det ikke er det rigtige forum ;).. Men syntes næsten uanset emne, at der alligevel ender med at komme et par fornuftige indlæg :)..


    Jeg skal have mig en ny cykel, da den gamle er blevet stjålet (3. gang).. Det skal være en racer-cykel, da jeg har 25 km til/fra arbejde - og jeg cykler de fleste dage..


    .. på ønskelisten står indvendige gear, kædeskærm og bagagebærer (men jeg ved godt, jeg formentlig ikke kan få nogen af delene)..


    Budgettet er 0-5.000 kr., men helst så LIDT som muligt.. :)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • som du selv nævner så tror jeg ikke det er muligt at få indvendige gear og baggebærer på en racer :D har dog set en enkel med kædeskærm før.. skal se om jeg fiske noget frem hos min cykel mekaniker :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    som du selv nævner så tror jeg ikke det er muligt at få indvendige gear og baggebærer på en racer :D har dog set en enkel med kædeskærm før.. skal se om jeg fiske noget frem hos min cykel mekaniker :P


    Nice ;)..


    Bedste bud so far er denne, der også fås hos jørgensencykler til 3.500..


    .. men den opfylder ikke rigtige mine drømme, selvom den ser rimelig nice ud til prisen :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg har sat racercykel-dæk på min mountinbike. Kører ganske glimrende, så det kan man vel også gøre på en city-bike af en art, og vupti, så har du næsten en racer-cykel ;) .
    Gik fra at køre på grus og i skov, til astfalt, og da hjalp det gevaldigt på hastigheden, og hvor meget man skulle trampe rundt, efter skift til smalle dæk.
    Ser ganske vidst åndsvagt ud, nu hvor det er en mountinbike. Ser helt sikkert bedre ud på en citybike


    EDIT:
    Andre dæk på denne, og så kører det:
    http://www.din-cykelhandler.dk/Product.aspx?id=298&trk=img

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Avenue cykler er CYKLEN.


    Dog koster de lidt mere end 5000, men min kører som en drøm.


    Indvendige gear, kabler trukket i selve stellet= lækkert.


    Det er ingen kædeskærm, men kæden er rustfri, så den sviner ikke!

    Intel Core 2 Quad Q6600@ 3,00GhZ
    Zalman CNPS 9700 LED
    XFX 780i sli
    Zotac GTX 260 SLI
    Corsair XMS pro 2X2 GB
    Corsair TX750W
    Western Digital 500GB
    Western Digital 250GB
    Antec 900 two
    Logitech Z-5500 Digital
    Razer Lycosa-Razer Krait
    Samsung T240


  • Jeg har også for nyligt købt mig en Avenue, jeg fik sidste års model til 5800 den kan kun anbefales, den er let, og af rigtig god kvalitet, og gearne er perfekt afstemte, jeg kan kun anbefale den, om ikke andet kan du sikkert finde en brugt indenfor dit budget.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Jeg kan kun anbefale dig ikke at købe indvendige gear.


    Kraftoverførslen med indvendige gear er MEGET ringere og og generelt virker cyklen ikke ligeså god at kører på.


    Skønen om at udvendige gear kræver vedligeholdelse er overvurderet da man kommer 95% af vejen ved at smøre dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    jeg har en selv samlet og den er fandme lækker..
    Men det ser ikke ud til at min "dealer" har noget til den pris..
    Skal nok lige holde øjne og øre åbne for en bike..


    Thx :)..


    - men den avenue ser fandme også lækker ud! :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]