vista aktiverings probs

• hej.

jeg skulle formatere en vens pc med en vista cd de havde købt. og jeg formatere den så, men så viser det sig efter at den er blevet formateret, at computeren blev født med vista på, men blev så formateret til XP, og så den her gang til vista igen, og min ven havde smidt det gamle kabi ud hvor produkt koden stod på. så han har nu ingen mulighed for at kan komme til at bruge alle vista funktioner. er der en måde man kan løse det problem på uden at skifte bundkort, da det orginale vista jo gemmer cd keyen i din BiOS.

Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

• Hvis de har købt en ny Vista, så er der en key med til den. Den kan du bare bruge.
    At Vista skulle gemme sin key i BIOS er vist en røverhistorie, men jeg vil da gerne se nogle links til dokumentationen for din påstand.

Hvis han har smidt den gamle CD key ud og ikke har nogen medier hvorpå den står.. så er den licens "fucking gone"

Oprindeligt indlæg af KasperB
    Hvis de har købt en ny Vista, så er der en key med til den. Den kan du bare bruge.
    At Vista skulle gemme sin key i BIOS er vist en røverhistorie, men jeg vil da gerne se nogle links til dokumentationen for din påstand.

Hvis han har smidt den gamle CD key ud og ikke har nogen medier hvorpå den står.. så er den licens "fucking gone"

VI prøvede at bruge den key der fulgte med den nye cd, men da den så var færdig emd at installere og han kunne gå ind i windws, så ringede han en dag os spurgte om jeg ikk ville aktivere det for ham. så jeg kørte hen til ham.
    da jeg så gik ind under enskaber under "denne computer" og trykkede på "aktiver windows" (eller noget i den stil) så skrev den en fejl kode, og da jeg søgte på den på google fandt jeg nogle tråde på flere forums, hvor der stod at pc'en gemmer cd'keyen i din bios hvis den er født med vista, og den eneste vej til at ændre det var at skifte MB.

så ville lige høre om der ikk var en anden udvej

Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6