Sidder og skal lige til at bestille vandkøling, men er sgu lidt i tvivl om jeg stoler på de der "Push-IN" koblinger...
Hva er jeres erfaring..?
Er der stor forskel på 8 og 10 mm slange (temp.)
Haster haster, så skyd løs...!
Mag!
Sidder og skal lige til at bestille vandkøling, men er sgu lidt i tvivl om jeg stoler på de der "Push-IN" koblinger...
Hva er jeres erfaring..?
Er der stor forskel på 8 og 10 mm slange (temp.)
Haster haster, så skyd løs...!
Mag!
Du skal i hvert fald ikke vælge push in!
Hvis du skal have noget sikkert og utrolig nemt så skal du have push on.
Du kan jo købe 12 mm push on fittings nu
Men der er ikke meget forskel på 8-10 mm slanger til 12 mm min temp steg med ~1 grad
Er den den mest sikre tilslutning, kontra slange på studs, og så et spændbånd..?
(dvs. at vi ikke stoler på "Push-IN" systemet..?
I øjeblikket kører jeg med 1/2" studser med slange-clips og det er fint.
Jeg har dog haft mange systemer med push-in og de har alle kørt uden problemer. Faktisk er det nemt og jeg synes det er sikkert. De har alle været 10/8.
Push-on er da sikkert, men jeg synes det er mega besværligt og slangen har det med at vride sig og jeg synes den er svær at få til at bukke korrekt.
Åbenbart noget jeg er alene om, men jeg har intet imod push-in. Tværtimod....
Indtil videre ser sættet således ud:
(+ 4, 45-graders vinkel-studser og Fezer One kølemiddel)
Sidder med fingeren på "køb" knappen, så er der indvendinger fra TWEAK-Rådet, ska det være snart
Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg stoler klart mest på push-on fittings. Tanken om at der sidder et gevind, og holder slangen fast om studsen, tiltaler mig langt mere end klips, for slet ikke at tale om push-in. (var faktisk den langt overskyggende årsag til at jeg i sin tid valgt 10/8 mm frem for 12mm slange. Var de største push-on man kunne få dengang)
Den der vandkøler til 3300,- har jeg en magen til ,som køre på min kones PC.
hvis du vil må du godt købe den til 2000,-+pp eller selv hendt,det er en gave så jeg har igen kvitt på den,men jeg har kun brugt den i 2md,til at køle en Q6700 ved 3.8GHZ.
+ du kan få en del vand slanger/ fetinges + det løse med
QuoteOprindeligt indlæg af Martin.v.r
Den der vandkøler til 3300,- har jeg en magen til ,som køre på min kones PC.
hvis du vil må du godt købe den til 2000,-+pp eller selv hendt,det er en gave så jeg har igen kvitt på den,men jeg har kun brugt den i 2md,til at køle en Q6700 ved 3.8GHZ.
+ du kan få en del vand slanger/ fetinges + det løse med
Sådan en har jeg haft og den er faktisk rigtig lækkert og køler noget beder end forventet må jeg nok sige, udover det kan man indstille alt efter eget ønske mere eller mindre og til 2000kr er det jo en foræring den havde jeg købt hvis jeg ellers ikke lige havde købt nyt kabinet + 2x triple radiatore til indbygning.
men ud over det så gå efter: push on fittings
QuoteOprindeligt indlæg af Boris
I øjeblikket kører jeg med 1/2" studser med slange-clips og det er fint.
Jeg har dog haft mange systemer med push-in og de har alle kørt uden problemer. Faktisk er det nemt og jeg synes det er sikkert. De har alle været 10/8.
Push-on er da sikkert, men jeg synes det er mega besværligt og slangen har det med at vride sig og jeg synes den er svær at få til at bukke korrekt.
Åbenbart noget jeg er alene om, men jeg har intet imod push-in. Tværtimod....
der er 2 muligheder enten spænder du for hårdt eller også bruger du forkerte slanger
Sikkert fordi jeg spænder for hårdt. Jeg er jo et stort brød....