FlashMenu på et NF7-S Rev. 2.X



  • Hmm ja, synes sgu jeg har prøvet lidt af hvert. FSB fra 133 til 200. Multiolier fra 10 og der opad. Når det er gået galt, har jeg så øget Vcore og Vdd. Ramdivider har jeg som regle sat så det rammer ca de 333 mhz. Er ikke den store oc haj, så er ikke helt tryg ved at give for meget spænding. Kan man sige noget om grænserne for hvor meget spænding det kan klare ???? Nå men næsten lige meget hvordan jeg sætter det, går det ned ved ca de 2200 mhz. Som om det er grænsen. Har luftkøling, en TT silent noise, men tror ikke det er på grund af varmen, er aldrig over de 50.

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Quote

    Originally posted by Defoss



    Hmm ja, synes sgu jeg har prøvet lidt af hvert. FSB fra 133 til 200. Multiolier fra 10 og der opad. Når det er gået galt, har jeg så øget Vcore og Vdd. Ramdivider har jeg som regle sat så det rammer ca de 333 mhz. Er ikke den store oc haj, så er ikke helt tryg ved at give for meget spænding. Kan man sige noget om grænserne for hvor meget spænding det kan klare ???? Nå men næsten lige meget hvordan jeg sætter det, går det ned ved ca de 2200 mhz. Som om det er grænsen. Har luftkøling, en TT silent noise, men tror ikke det er på grund af varmen, er aldrig over de 50.


    Max spænding afhænger af din temp, med luft vil jeg nok sige at du ikke skal over 1,9v på en 24/7 setting... Men igen det afhænger af om din køler kan klare det - du skal helt ikke over 50º ;)


    Hvilken vcore bruger du ved de 2200 mhz?

  • 1.85 i vcore ved 11*200 , 2200 mhz :))

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Er der iøvrigt nogen bestemt årsag til hvordan dyret går ned. Jeg mener, nogen gange er de blot windows som enten ikke vil starte, eller går ned når det er startet. Andre gange vil den slet ikke starte, og må resete cmos. :O

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Quote

    Originally posted by Defoss
    Er der iøvrigt nogen bestemt årsag til hvordan dyret går ned. Jeg mener, nogen gange er de blot windows som enten ikke vil starte, eller går ned når det er startet. Andre gange vil den slet ikke starte, og må resete cmos. :O


    Tror altså det er fordi dne bliver for varm, og jeg tror heller ikke du skal clocke den højere før du får noget bedre køling.....


    Så hvis der skal clockes mere synes jeg du skal ofre nogle penge på noget bedre køling ;)

  • Quote

    Originally posted by Bubbi


    Wow! Den flytter dæl'me noget luft...!


    Jep, men det er ved 32,9 dB....., er ikke så glad for at de ikke oplyser hvor meget den flytter ved laveste speed (18,2 db)...

  • Oki, tak for hjælpen. Synes bare ikke 45- 47 grader er så vildt :))


    Men du har ret skal have noget ny køling, har tænkt på den nye Thermalright sp97 (øhh tror jeg den hedder), du ved den med heatpips. Tror du det hjælper ???

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Quote

    Originally posted by Defoss
    Oki, tak for hjælpen. Synes bare ikke 45- 47 grader er så vildt :))


    Men du har ret skal have noget ny køling, har tænkt på den nye Thermalright sp97 (øhh tror jeg den hedder), du ved den med heatpips. Tror du det hjælper ???


    Jep den vil helt sikkert hjælpe, men fås den til amd?

    Hvis ja = *bubbi* så køb sådan en i stedet ;)

  • yep, 94 er til intel, og 97 er til amd :P

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Quote

    Originally posted by Defoss
    yep, 94 er til intel, og 97 er til amd :P


    Den er helt klart at fortrække!


    Tror jeg overså den :O:O:O



    *Så bubbi hvis du stadig læser med, så vælg den ;)*