tempratur lidt for høj?

• Speedfan lover bål og brand på denne stress test, men tror i tempraturen bliver højere hvis jeg spiller feks, fallout 3?

Har haft en del bsod´s men det er til at overkomme.

Har bestilt ny pc, men vil gerne holde den gamle igang

Gamle pc:
    Bundkort: DFI lanparty SLI-D <---- chipset køler fungere for det meste
    Grafik kort: GeForce 7800GT 256ddr <-----99C under full load tror jeg

• Så vidt jeg husker, bliver det grafikkort temmelig varmt, men det er nu alligevel i overkanten, og kan sagten skyldes dine BSOD.
    Start med at chekke følgende to ting:
    *Er køleprofilerne nogenlunde fri fra støv og andet skidt? (hvis du aldrig har renset dem, er de sikkert ikke)
    *har profilerne ordentlig kontakt? (mærk efter med fingrene om de bliver varme. Hvis det er stockkølere, burde de sidde ordentligt, men man ved aldrig)

Kan du svare ja til begge, så sikre dig at du har et ordenligt airflow i dit kabinet. ANbefaler personligt min en blæser til indsuhning og en til udsugning til en gamer-pc, og i så stor størrelse som der er plads til, aht til støj.

Hvis dette er i orden, og din pc stadig bliver for varm, kan du overveje en anden køler ;)

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

Rettet 2 gange, sidst af Ciric ().

• har 2 120mm blæsere til ing og udsugning.
    Køleprofilen sidder som den skal, men støvfri er den bestemt ikke, havde bare håbet på jeg kunne slippe for at fjerne det.

køleprofilen består af en masse bitte små metalrør og hvis man skal ind til dem skal man have hele køleprofilen af, virkeligt besværligt

Hvis det var dit kort, ville du så kunne ignorere det? (kortet koster kun 4-500 kr nu)
    Pcen skal ikke bruges til spil mere, da jeg får et nyt monster (syntes jeg)
    Håber et GTX 285 1G kan trække fallout 3 betydligt bedre.

• Ville aldrig kunne ignorere noget som giver mig BSOD.
    Og du behøver nu heller ikke fjerne det hele, bare mest muligt. Man kan som regel komme af med rigtig meget det, ved at puste godt, (evt bruge en de der dåser med komprimeret luft), og så en gammel tandbørste el lign. Det vigtige er jo ikke så meget at den er helt ren, men luften skal jo kunne komme igennem.

Og ja, hvis resten af dit nye system lever op til dit nye gfx, kan det sagten trække fallout 3 ;)

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• Køber sgu noget komprimeret luft, så har jeg det til når den nye skal gøres rent :D

Tak For hjælpen :)

Nyt system:

Bundkort: Asus Rampage extreme x48 (skal ikke overclocke men det så så fedt ud :D )
    CPU: Core 2 duo 3,16 Ghz 1333fsb
    Ram: 4 GB DDR3 1333
    Grafik: Asus GeForce 285GTX

Går ud fra 850 watts PSU er mere end nok.

Købte først 2 x 9800GT for at køre i sli, men den passive kølerprofil var ivejen for sli broen, så sendte det retur.
    Lidt mærkeligt at reklamere med sli og så smække en kølerprofil på der forhindre det :o