Hey
Jeg er begyndt at crashe i tungere spil, og har testet CPU og ram og grafikkort, og er kommet til den konklusion at mit grafikkort (se signatur) simpelthen bliver for varmt og crasher efter ca. 10-15 minutters spilletid.
Det bliver næsten 110 grader under load og det er selvfølgelig ALT for meget (ca. 70 grader idle).
Mit airflow er ikke synderligt godt i kabinettet, så har bestilt to 120 mm blæsere til at smide i fronten og bagen af kabinettet, det burde nedsætte temperaturen lidt, men har i nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre for at nedsætte temperaturen yderligere?
Ny kølerprofil eller lign?
Det skal siges at jeg har haft alt ude at min computer og renset for støv + skjult kabler bedre for at forbedre airflow.
-
-
Bliver profilen på dit kort meget meget varm?.. Hvis ikke kan det være dårlig kontakt mellem kort og køler der er skyld i dine høje temp..
Læser dit indlæg som at du har renset profilen/køleren på kortet, hvis ikke gør det.. =)
-
den første ting er at justere blæserhastigheden i enten driverne eller i rivatuner.....standard er vidst omkring 20% men den kan faktisk først høres omkring 55% ....det gav 20c for mig, selvom jeg ocede det yderligere...
-
Oprindeligt indlæg af Fragman
den første ting er at justere blæserhastigheden i enten driverne eller i rivatuner.....standard er vidst omkring 20% men den kan faktisk først høres omkring 55% ....det gav 20c for mig, selvom jeg ocede det yderligere...Det bør på ingen måde være nødvendigt at skrue op for blæseren ved std indstillinger.. Med mindre der er dårlig kontakt eller beskidt blæser vil jeg mene..
-
Oprindeligt indlæg af PsyCho
Det bør på ingen måde være nødvendigt at skrue op for blæseren ved std indstillinger.. Med mindre der er dårlig kontakt eller beskidt blæser vil jeg mene..
tjae...det er et gratis råd uden ulemper....gør som du vil, men nemmere bliver det sq ikke.
-
Jeg har ikke testet om kølerprofilen bliver varm under load, men jeg har haft kortet ude og pustet det godt igennem for støv, og renset med en vatpind. Jeg tester om profilen bliver varm i morgen.
Har kigget på blæserhastigheden, men kortet regulerer selv alt efter temperatur, og skruer op på 100% under fuld load, så det gider jeg ikke pille ved.
Driver er også opdateret, og har prøvet med flere forskellige.
Vender tilbage i morgen, skal lige have noget søvn -
Oprindeligt indlæg af Fragman
tjae...det er et gratis råd uden ulemper....gør som du vil, men nemmere bliver det sq ikke.
som han også selv siger spinner blæseren jo om til 100% under load hvilket jo er klart når temp kommer så højt op under load..
Plus at enten har du noget med din hørelse eller står din computer et stykke fra dig fordi 50% blæser speed vil jeg tage som en irriterende lyd, i hvert fald fra de kort jeg har haft igennem hænderne..
-
1. det skrev han så bagefter...normalt spinner de nemlig ikke automatisk ret højt op.....
har selv et 8800gts-512 som er pre-ocet og derefter har fået lidt ekstra ....
2. jeg har et temmeligt lydsvagt system..da jeg sidder ved siden af inde i stuen er det ret nødvendigt...og det der larmer mest er en 120mm blæser fra northQ.....og den kan først høres over 54%....og bliver faktisk først påtrængende over 65%
-
evt. gøre den rent for støv vil os kunne hjælpe
-
Oprindeligt indlæg af puma99dk|
evt. gøre den rent for støv vil os kunne hjælpeSom skrevet, så er det gjort.
Er i skole lige pt, får tjekket det med kølerprofilen om et par timer.
-
Oprindeligt indlæg af Brtlsn
Som skrevet, så er det gjort.
Er i skole lige pt, får tjekket det med kølerprofilen om et par timer.
oki sorry havde jeg ik set
men tror os det så må være dårlig forbindelse, da jeg ik har problemer med mit Albatron 8800GT-512 den synes jeg holder varmen pænt os selv om det køre 660/1000/1650 i oc når gamer
-
Nyt spg:
Jeg har dette kabinet:
[Blocked Image: http://www.tweakup.dk/images/article/391/1.jpg]og jeg får 2 nye 120mm fans i morgen. Sætter en i fronten der suger luft ind, og en bagved der puster ud. Derudover er der nu en 92mm fan i sideruden, vil det være smartest at den suger kold luft ind, eller puster varm luft ud?