Hej,
Mit kabinet(Apevia X-cruiser) har en fan speed control, men jeg syntes ikke den virker?
Blæserne kører bare med samme hastighed.
Er der noget man skal slå til? I BIOS?
Håber i kan hjælpe.
/Lasse.
Hej,
Mit kabinet(Apevia X-cruiser) har en fan speed control, men jeg syntes ikke den virker?
Blæserne kører bare med samme hastighed.
Er der noget man skal slå til? I BIOS?
Håber i kan hjælpe.
/Lasse.
har du selv samlet computeren ? har du husket at sætte dine blæsere til din fan speed controller ?
QuoteOprindeligt indlæg af Dyas
har du selv samlet computeren ? har du husket at sætte dine blæsere til din fan speed controller ?
Jeg har ikke selv samlet.
Det er lidt over to år siden jeg købte computeren, og det har aldrig virket ..
<- Så er det nok her problemet ligger. Din fancontroller er simpelthen ikke sat til...
http://www.ecomtech.at/cms/multimedia/3820.jpg
Hvis det er sådan et du har.
Hvis det ikke virker så er det fordi det ikek er sat rigtigt til.
Hvis du har mod på at rode med det, skal du bare tage de 2 molex stik som kommer fra blæseren, forbinde den sammen, og derefter tilslutte dem, til det ene "Han" molex stik som kun har et gul og sort kablet koblet til det. Så skulle det gerne virke
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Artisan
http://www.ecomtech.at/cms/multimedia/3820.jpg
Hvis det er sådan et du har.
Hvis det ikke virker så er det fordi det ikek er sat rigtigt til.
Hvis du har mod på at rode med det, skal du bare tage de 2 molex stik som kommer fra blæseren, forbinde den sammen, og derefter tilslutte dem, til det ene "Han" molex stik som kun har et gul og sort kablet koblet til det. Så skulle det gerne virke
Ja, det er sådan et.
Men fan speed måleren, virker fint når jeg skruer op og ned.
Kan man tydeligt hører forskel på om de er skuet helt op og helt ned?
jeg skal ikke kunne sige om man tydeligt vil kunne høre det...der kan jo være andet der overdøver din blæser...men du burde kunne måle om den køler mere med dit måleprogram ? prøv at lade den stå i windows og ikke lave noget i 5 min ved lav hastighed og tjek temperaturen.....skru derefter op for fan hastigheden og se om temperaturen falder en smule....
jeg skal ikke kunne sige om man tydeligt vil kunne høre det...der kan jo være andet der overdøver din blæser...men du burde kunne måle om den køler mere med dit måleprogram ? prøv at lade den stå i windows og ikke lave noget i 5 min ved lav hastighed og tjek temperaturen.....skru derefter op for fan hastigheden og se om temperaturen falder en smule....
Jeg er heller ikke sikker på temperaturmåleren virker, den står altid på 30 grader
hmm ok....ja det lyder jo ikke af meget i et luftkølet kabinet.....for mig virker det som om du ikke har samlet det rigtigt....prøv at slå op i din bundkort manual og gennemgø køler og blæser delen på det...og se om du har samlet det rigtigt....har du et panel i fronten til at styre dine blæsere ? hvis ja så tjek lige at dine blæsere er monteret bag på denne og ikke sat direkte på bundkortet og i strømforsyningen....for så virker det ihvert fald ikke..
Jeg har virkelig brug for hjælp min fan speed controller virker fint men min temperatur ligger på de 55-60 grader celcius
Så ville høre om i syntes jeg sku få en støre blæser eller bare et helt nyt kabinet jeg overvejer dette http://debusy.dk/produkter/Thermaltake-Element-T det er både billigt og har nogle væsentligt støre blæsere end dem jeg har...
QuoteOprindeligt indlæg af Nemaides
Jeg har virkelig brug for hjælp min fan speed controller virker fint men min temperatur ligger på de 55-60 grader celcius
Så ville høre om i syntes jeg sku få en støre blæser eller bare et helt nyt kabinet jeg overvejer dette http://debusy.dk/produkter/Thermaltake-Element-T det er både billigt og har nogle væsentligt støre blæsere end dem jeg har...
Hej, og velkommen til siden.
Jeg tror du for mere ud af at oprette en ny tråd.
MVH
Lasse N.
Det var bare fordi det var en lille ting så bare om jeg ku få en mening eller 2 og ikke andet og at jeg er faktisk på arbejde så har ikke tid til at lave en ny tråd
Glemte os at sige jeg har gjordt ligesom det Artisan sagde og det virkede fint og hvis din pc larmer lige så meget som min gør vil du ikke kunne høre forskel på om den er skruet helt op eller ikke..
Der vil jeg også sige at har du brug for at skruge dine blæsere op pga fks overophedning kan du bruge SpeedFan bare google det..