• Quote

    Oprindeligt indlæg af vandmanden
    hvad er det for nogle kort du køre sli med, og hvad er det lige du kan se er forbedret...


    9800GX2 - Og du kan beskrive forbedringen ved at der kan spilles i meget højere opløsning, med alt på high/max, AA/AF kan trækkes osv osv - I bund og grund bliver billedet pænere at se på..


    Dette afhænger selvfølgelig af hvilke kort man sætter op i SLI, spillet, og resten af maskinen.. 2 store grafikkort er jo ligemeget hvis man sidder med en Intel Celeron :)


    Men SLI forbedre oplevelsen med spil der er optimeret til dette :)

  • Der er dog den hage ved det som er 2 kort bruger 2 kort´s strøm. Så det koster lidt. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandmanden
    okay pt har jeg et geforce 280 og vil gå over til i7 om ca 2 md, min psu er på 750 w det er måske ikke nok med den,,,


    Hvad for en PSU er det?


    Hvis det er en af ordentlig kvalitet kan den godt være med..


    Jeg ved at du ikke vil være den første med i7, og GTX280 SLI på 750W.. Men kommer an på hvilken :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandmanden
    den siger godt nok 1000 w hos mig 80) q9550 2 stk geforce 280 og 2 stk harddisk, smart side 80)


    Som jeg kommenterede - Corsair overdriver..


    i7, og 2x GTX280 er ingen problemer på en Corsair 750w..

  • Fordelen ved sli er at du sommetider kan køre sli med ældre grafikkort og få samme ydelse eller bedre som 1 stk nyt grafikkort men hvor det faktisk er billigere at køre sli... hvis det giver mening?


    Og køber man et sli setup behøver man jo heller ikk køre sli.. jeg ville ikk gøre det med et gtx280 da du ingen grund har til, da du allerede kan trække alle spil i højeste opløsninger og settings med det system du har nu..


    meen om 1½ år propper du bare et gtx280 mere i og så er du kørene igen i noget tid :p

  • Det er da noget mundgas at sige SLI og Crossfire ikke giver særligt godt - det er da ekstrem god performance for pengende. Er det nødvendigt for at spille de nyeste spil? Nej. Giver den en merkant bedre framerate i de nyeste spil? Ja.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seab
    Det er da noget mundgas at sige SLI og Crossfire ikke giver særligt godt - det er da ekstrem god performance for pengende. Er det nødvendigt for at spille de nyeste spil? Nej. Giver den en merkant bedre framerate i de nyeste spil? Ja.


    Det kommer sandelig an hvilket grafikkort man vælger til sli eller crossfire ;)


    Pris og ydelsen hænger slet ikke sammen i den højere ende af grafikkort skalaen

  • Det er sandt rasmus_yamaha


    meen, du kan godt lave nogle rigtig gode løsninger med for eksempel 2x9600gt over et nyere chip som er rigtig billigt at lave og fordelen er at man så HAR sli muligheden hvis man vil opgradere endnu mere senere hen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HrHagel
    Det er sandt rasmus_yamaha


    meen, du kan godt lave nogle rigtig gode løsninger med for eksempel 2x9600gt over et nyere chip som er rigtig billigt at lave og fordelen er at man så HAR sli muligheden hvis man vil opgradere endnu mere senere hen


    Jep lidt det samme jeg gjorder med mit crossfire setup.
    HD4850 er jo billige og der er smæk for skillingen i crossfire men pris vs. ydelse hænger ikke sammen i den høje ende.