Problem med Vista-geninstallation

• Hej alle.

Jeg har et usandsynligt irriterende problem med geninstallationen af Windows Vista Home Premium 64-bit OEM på min computer. Harddisken er SATA-typen og fra Seagate.

Jeg lagde cd'en i dvd-drevet og genstartede computeren. Så bootede jeg fra cd'en og ville installere på min første partition, jeg netop har lavet til styresystemet. Den anden partition er bare et stort D-drev til alt det, jeg ikke vil miste ved en geninstallation.

Ifølge installationsprogrammet var der ikke nok ledig plads på partitionen (10 Gb fri), hvilket jeg ikke forstår, for det skulle vel bare formatere partitionen og installere Vista? Så jeg formaterede partitionen vha. installationsprogrammet. Efter formateringen stod der, at 48,7 Gb ud af 48,8 var fri - så er den jo ikke helt formateret, vel?

Derfor slettede jeg partitionen og genoprettede den, og så var den helt fri, 48,8 Gb. Så startede jeg installationen. Første punkt var "Kopierer filer", og det gik fint. Næste punkt, "Dekomprimerer filer", nåede til 3%, og så fik jeg en fejlkode: 0x80070003.

Jeg har prøvet igen og igen, men det hjælper ikke. På nettet fandt jeg en tråd, der handlede om netop dette problem, men de kunne åbenbart ikke finde en løsning.

Tråden: http://www.eggheadcafe.com/sof…lation-error-0x80070.aspx

Jeg har prøvet de fleste foreslag i tråden (f.eks. at ændre bootrækkefølgen, så HDD'en er foran dvd-drevet), men det virker ikke. Kan det passe, at der ligger en lille boot-partition foran de andre partitioner? I tråden snakker de vist om at formatere den partition, fordi den ødelægger installationen med nogle gamle data fra den gamle installation.

Har nogen af jer haft det samme problem? Kan I hjælpe? I hope so :9xo