jeg skal inden så længe opgradere min pc og jeg vil gerne have en processor med 4 kerne, et nyt Bundkort og nogle nye ram hvad vil i anbefale mig at købe da det ikke skal være alt for dyrt
Processor
-
-
Hvad er dit budget og hvad bruger du computeren til, hvis du bruger din computer til spil, så kan du nøjes men en E8400/E8500 beholde bundkortet og så købe et nyt gfx.
Edit:
Hvis du også gerne vil ha nogle nye ramblokke så er Mushkin RedLine 4GB sæt et godt køb.
http://tn-hardware.dk/product.asp?product=81651 -
er det ikke bedre og købe en processor med 4 kerne i stedet for 2? jeg bruger det meget til spil FX: GTA IV
-
Det er pt. meget få spil som understøtter 4 kerner, der vil selvfølgelig kommer flere spil med tiden, men lige nu er 2 kerne lige så godt og 2 kerne cpu'er overclocke betydeligt bedre end cpu'er med 4 kerner og du vil så kunne få endnu mere ud af cpu'en i spil.
-
ok men jeg kan ikke finde ud af at oc og tror slet ikke man kan på mit bundkort
-
Asus P5B er slet ikke noget dårligt overclockings bundkort,
på nettet er det en del guides til hvordan man overclocker og hvis du stadig har brug for hjælp så er der jo også tweak. -
ok
-
Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER
jeg skal inden så længe opgradere min pc og jeg vil gerne have en processor med 4 kerne, et nyt Bundkort og nogle nye ram hvad vil i anbefale mig at købe da det ikke skal være alt for dyrtHvis du har sat en ordenligt slat penge til side vil jeg anbefale at købe en Intel i7 920.
Gå efter et graffikkort som ATI Radeon HD3870 X2 eller nVidia GeForece GTX280.
Samtidig skal du have fat i et nyt bundkort som understøtter Socket 1366 og DDR3 ram.Det er absolut ikke nogen billig investering, men giver dig virkelig rå power.
En billigere, men stadig god løsning kunne være at gå efter Intel Core 2 Duo E8400 og et graffikkort som ATI Radeon HD3850 eller HD3870 eller nVidia Gefore 9800GTX+.
Personligt ville jeg vente lidt med at skifte computer, ind til Intel i7 920 og bundkort, samt ddr3 ram falder i pris. Men det er jo alt sammen en smagssag.
Du er velkommen til at vende tilbage.
-
Hvis du spiller meget GTA4 skal du da helt klart se på en Quadcore.
-
Hvorfor ikke vælge en 4870 istedet så, det er da langt bedre..
-
Oprindeligt indlæg af zaxder
Hvorfor ikke vælge en 4870 istedet så, det er da langt bedre..
Sgu da ikke bedre end GTX280. -
Så vælg da hellere et GTX260 216 Core.
-
Oprindeligt indlæg af nano
Så vælg da hellere et GTX260 216 Core.De koster ca. det samme, endnu i hvertfald
-
Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
De koster ca. det samme, endnu i hvertfald
Så kan det fåes til en anstændig pris...
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=404828