Programmering

  • Hej


    Nogle der ved om der findes nogen danske guides til REALbasic :)


    Det andet spørgsmål er der nogen der ved hvordan man associater en knap med åbningen af et nyt internt vindue :)


    Takker for hjælpen

  • Jeg sidder også og kigger på det lige nu,


    Og håber da du har programmeret før, for ellers er der ingen grund til det sprog.


    Start med JAVA programmering fx, det er nemt at gå til og der findes MANGE guides.


    Men hvis du holder dig ti REALbasic, så del da gerne dine erfarringer med os

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Har leget lidt med java osv før men er ikke den skarpeste da det bar er noget fritids sjov men virker bar som programmet til desktop applications... Men kan jo selvfølgelig også lave dette i java :)



    Hehe går ud fra jeg godt kan lide udfordringen :)

  • enig med the brain, begynd med java eller c#, og arbejd dig så ned til realbasic.


    egentlig et underligt sprog at starte med. :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Synes også du skal starte med C#, da det er det sprog der bliver brugt bredt fortiden.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Så C# er det bedste at starte ud med?


    Nogen som har nogle super links til basis viden og lette guides osv. ? :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Når jeg skal noget med C# så google, jeg bare emnet. F.eks. idag tænkte jeg at det kunne være sjovt at lave noget multitrådet programmering.. måske bare en WorkerThread eller lignende.


    Man kunne sikkert godt finde den samme info hos M$ eller bare gå igang med deres MSDN lib, men fuck de kan da skrive ting så kedeligt at jeg falder ned af stolen flere gange i løbet af dagen.


    Det her skriv virker til gengæld fornuftigt.


    http://www.albahari.com/threading/

  • Jeg vil gerne anbefale Python.
    Det er nok det nemmeste sprog at gå til, og man kan hurtigt få lavet noget brugbart. Den eneste ulempe ved python er at det ikke er nær så hurtigt som de kompilerede sprog. Det er dog meget mere hensigtsmæssigt at lave små programmer i python, end det er i Java, for java-programmer tager lang tid at starte, fordi der først skal varmes op under den virtuelle maskine.
    Har man mod på at lære programmering helt fra bunden, så er C et godt bud :clap:

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU