Office licens ved format c:

  • Hej hej


    Jeg har lige formateret min pc, pga. opstartsproblemer, og jeg vil i den forbindelse gerne spørge om jeg i den forbindelse vil bruge en ny licens af min officepakke, hvis jeg installerer det igen. Hvis ja, kan det undgås?

  • Nej du skal ikke bruge en ny licens. Du har betalt for at have det installeret på én computer (med OEM den samme) så der er ikke nogen ko på isen.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Nej du skal ikke bruge en ny licens. Du har betalt for at have det installeret på én computer (med OEM den samme) så der er ikke nogen ko på isen.


    /ask


    Ok, men hvad gør jeg så ved reinstallation, for den vil vel bede mig om nøglen igen?

  • Du henter Magic Jellybean. Super smart lille program til at se dine keys... :)


    Har selv brugt det i flere tilfælde som dit.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Ok, men hvad gør jeg så ved reinstallation, for den vil vel bede mig om nøglen igen?


    Du har vel nøglen fysisk liggende et eller andet sted? Alternativt er der self. SpRoX's forslag.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Du har vel nøglen fysisk liggende et eller andet sted? Alternativt er der self. SpRoX's forslag.


    /ask


    Eller finde det i Regedit - der må også være en streng værdi med koden....

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Key´en jo nok findes i registreringsdatabasen inde under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\...


    Hvorfor bruge et program ? - Det er da lidt for anti-nørdet :boxed:


    klovnemanden : det hedder registreringsdatabasen, eller reg-basen. regedit er en kommando :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Key´en jo nok findes i registreringsdatabasen inde under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\...


    Hvorfor bruge et program ? - Det er da lidt for anti-nørdet :boxed:


    klovnemanden : det hedder registreringsdatabasen, eller reg-basen. regedit er en kommando :crazyeyes:


    tjaaeh - jeg har altid kaldt det regedit, da det er den kommando jeg skriver for at få det frem - ved godt at det kaldes reg-basen eller registreringsdatabasen - det er bare meget kortere at skrive... :P - kald mig bare doven - men sådan er det...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Key´en jo nok findes i registreringsdatabasen inde under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\...


    Hvorfor bruge et program ? - Det er da lidt for anti-nørdet :boxed:


    klovnemanden : det hedder registreringsdatabasen, eller reg-basen. regedit er en kommando :crazyeyes:


    Undskyld mig din anti-nørdet grillrotte, hvor i alverden finder du egentlig den nøgle henne?


    Du kan ikke se nøglen i clear tekst, du SKAL bruge et program som er kan decode, som i tilfældet her.
    Du kan muligvis finde produkt ID'en men den kan du desværre ikke genbruge som sådan.
    På visse programmer kan man opsnappe nøglen men desværre ikke med MS produkter, vi skal tilbage til Win95, 98, ME. ;)


    .... Hov... der er sgu sket noget siden sidst var ? :D


  • Måske husker jeg forkert, men man kunne vist godt i XP og til og med Office XP eller 2003, mener i hvertfald at vi på HTX sad og legede lidt med det og fandt dem.. Ved at W2k kan man finde serial inde i regdatabasen, men det andet er jeg ikk helt 100% på.. Men hvis man gider kan man da sikkert google sig frem til det..


    Men bare tag programmet som SpRoX foreslår, det er simpelt og virker bare.. :D

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • hmmm findes der ikke nogen registreringsdatabase-backup programmer ...eller måske er den en af problemerne i din installation ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Har formateret min maskine nu og hentet den der Magic Jellybean keyfinder, men den finder ikke andet end min Windows Licens... :boxed:


    ??


    Åhhh det program skulle du have kørt inden du formaterede, så det kunne fiske nøglen ud af registreringsdatabasen!


    Hvis du har formateret er der ikke andet at gøre end fysisk at finde din nøgle, eller købe nyt (evt skifte til open office).


    /ask


    EDIT: ellers prøv at ring til MS, det kan ikke være første gang at der er en der har mistet sin nøgle.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Har formateret min maskine nu og hentet den der Magic Jellybean keyfinder, men den finder ikke andet end min Windows Licens... :boxed:


    ??


    Øhhh....Ikke for noget, men programmet skal selvfølgelig anvendes INDEN du SLETTER ALT, med den format:C.


    Synes det virkede logisk nok, men åbenbart ikke...... :oops:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Øhhh....Ikke for noget, men programmet skal selvfølgelig anvendes INDEN du SLETTER ALT, med den format:C.


    Synes det virkede logisk nok, men åbenbart ikke...... :oops:



    Hahahahhahahahha :clap: :clap: :clap: